Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
20 mars 2020 22:36
Del på Facebook
Tidligere fiskeriminister Geir Inge Sivertsen fikk ikke innvilget søknaden om tre måneders etterlønn. I stedet ble den redusert til én måned. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
Tidligere fiskeriminister Geir Inge Sivertsen fikk ikke innvilget søknaden om tre måneders etterlønn. I stedet ble den redusert til én måned. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tidligere fiskeriminister Geir Inge Sivertsen (H) søkte om tre måneders etterlønn etter at han gikk av som statsråd etter en drøy måned, ifølge IntraFish.

Sivertsen søkte på etterlønn på til sammen 352.000 kroner for perioden mars-juni, skriver nettavisen, som er sitert i Dagbladet.

Statsministerens kontor (SMK) innvilget ikke søknaden på tre måneder, men godkjente i stedet etterlønn i én måned.

I brevet fra SMK står følgende presisering, ifølge IntraFish:

«Vi minner om plikten du har til å varsle Statsministerens kontor hvis du mottar eller opptjener annen inntekt i denne perioden. Utbetalt godtgjørelse vil bli avkortet mot andre inntekter i perioden».

Sivertsen gikk av som fiskeriminister etter 39 dager etter at det kom fram at han hadde søkt om etterlønn etter at han hadde tiltrådt som statssekretær, samt at han mottok lønn som ordfører og statssekretær i en overlappende periode.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse