Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
19 desember 2020 11:52
Del på Facebook
Norwegians konsernsjef Jacob Schram under en pressekonferanse hos Norwegian i november, etter at det ble kjent av Norwegian søker konkursbeskyttelse for to datterselskaper i Irland. Foto: Fredrik Hagen / NTB
Norwegians konsernsjef Jacob Schram under en pressekonferanse hos Norwegian i november, etter at det ble kjent av Norwegian søker konkursbeskyttelse for to datterselskaper i Irland. Foto: Fredrik Hagen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Innen 22. januar må Norwegian trolig bestemme hvor mange fly som er med videre om selskapet overlever konkursbeskyttelsen.

Norwegians advokater sto fredag foran domstolen i Irland som behandler konkursbeskyttelsen i flere av Norwegians irske datterselskaper. Selskapene eier blant annet alle de 140 flyene i Norwegian-systemet, skriver Dagens Næringsliv.

I domstolen kom det fram at selskapet jobber med en ny forretningsplan for selskapet, og planen skal beskrive i detalj hvordan Norwegian ser ut om rettsprosessen er vellykket og investorer vil skyte inn frisk kapital.

Det er Norwegians forvalter i prosessen, Kieran Wallace fra revisorgiganten KPMG, som skal legge fram forretningsplanen på et møte i domstolen 22. januar, melder Yahoo News.

Det betyr at Norwegian-ledelsen gir seg selv fem uker til å meisle ut hvilke fly de ønsker å ha med videre i «Nye» Norwegian og ut av pandemien, skriver DN.

Torsdag sa Norwegian-sjef Jacob Schram at de jobber med en beslutning om langdistanse:

– Det har vi startet med, og det er en del av løsningen for hvordan selskapet skal se ut etter konkursbeskyttelsen. Da vil vi se på kort- og langdistanse og hva som er med videre.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 15 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrStortinget er ikke basert på meningsmålinger, men på valgresultat. Partiene Høyre, Senterpartiet, Venstre, KrF og Arbeiderpartiet prioriterte Møreaksen under NTP-behandlingen ...
Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøEg forstår godt kva som skjer og har skjedd.Møreaksen vart handsama som ei strekning heile tida, men vart framdriftsmessig splitta ...
Terje Sundsbø 6 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Frode HeimenMeget bra forklart. Den som ikke skjønner dette, fordtår rett og slett ikke sammenhengen. I alle fall hvis de fortsatt ...
Terje Sundsbø 6 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDu skjønner åpenbart ikke hva du selv skriver. Du har helt rett i at Møreaksen er strekningen Ålesund-Molde. På samme ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje Sundsbø""Mener du at motstanden mot Møreaksen skyldes at Stortinget ikke følger opp prosjektene i NTP? Om man kjemper mot bevilgninger ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrMotstanden mot Møreaksen spriker i alle retninger. Frp og SV har totalt ulike grunner, og har ingen felles plattform for ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse