Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
24 august 2021 09:38
Del på Facebook
Valgkampanjen handler først og fremst om å treffe folk der de er, både gjennom fysisk tilstedeværelse ute blant folk, og på nett, sier Høyres sjef for digitale medier. Her møter statsminister Erna Solberg velgere i Arendal. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Valgkampanjen handler først og fremst om å treffe folk der de er, både gjennom fysisk tilstedeværelse ute blant folk, og på nett, sier Høyres sjef for digitale medier. Her møter statsminister Erna Solberg velgere i Arendal. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ap og Frp står for nær 75 prosent av alle midlene norske partier har brukt på annonser hos Facebook og Instagram så langt i årets valgkamp.

Siden 30. juni har de ni største politiske partiene svidd av til sammen 4,5 millioner kroner på Facebook-annonser fra sentralt hold, ifølge Facebooks annonsebibliotek. Summen inkluderer annonser på Instagram, som eies av Facebook, skriver Dagens Næringsliv.

Partiet som har brukt mest fra sentralt hold i perioden, er Arbeiderpartiet, med 1,95 millioner kroner. Deretter følger Frp som har brukt overkant av 1,3 millioner kroner. Sist ligger Høyre som kun har brukt 69.000 kroner så langt.

Høyres sjef for digitale medier, Cecilie V. Jensen, viser til at valgkampanjen handler først og fremst om å treffe folk der de er, både gjennom fysisk tilstedeværelse ute blant folk, og på nett.

– Vi har valgt å prioritere annonsering i andre digitale kanaler enn Facebook. Det er en strategisk vurdering ut ifra trender, pris og hvor vi tror vi treffer potensielle velgere best, sier Jensen.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr Nylig Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøEg tar det for gitt at du har lest Klimautvalet sine 9 siderrs rapport om samferdsel. Der står det i ...
Geir Ole Sætremyr 7 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøJa det er Stortinget sitt privilegium å sette inn tiltak slik at Noreg når sine klimamål. Og det er ikkje ...
Terje Sundsbø 27 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Hans-Peter KaaresenSamferdsel prioriteres først av alt hos fylkespolitikerne – gratis ferge før skoler. Uten Møreaksen må fylket fortsatt drifte 2 ...
Terje Sundsbø 31 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrMiljøvennlig mobilitet betyr tilrettelegging for elbiler i distriktene – hvor offentlige transportmidler aldri kan bli et tilfredsstillende alternativ, verken økonomisk ...
Terje Sundsbø 32 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDet er Stortinget sitt privilegium å prioritere, herunder også hvordan de vil forsøke å nå klimamål. Slik som å redusere ...
Hans-Peter Kaaresen 15 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøFylkeskommunen har adskillig flere "alvorlige" (som du skriver) problemer enn Møreaksen å ta seg av.  Særinteressene i Møreaksen har splittet ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse