Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
14 oktober 2021 13:50
Del på Facebook
Illustrasjon: Statens vegvesen
Illustrasjon: Statens vegvesen
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

– Kutt i klimautslipp er aldeles greinalaust å påstå frå Sp og Ap, når ein samtidig ynskjer å bygge Norges mest forrureinande vegprosjekt Møreaksen, skriver Frank Sve i en e-post.

– Eg har i dag fremma dette spørsmålet til Samferdselsministeren, skriver Sve.

Spørsmål til Samferdselsministeren:

Det blir hevda frå Sp og Ap politikarar i Møre og Romsdal, at fylket må kutte betydeleg i C02 utslipp og dei har vedteke at fylket skal bli miljøfylke nr 1.

Samtidig vil politikarar frå desse partia også bygge ny E-39 med Møreaksen, snart 400 m under Romsdalsfjorden og kilometervis med tunell, mesteparten eit løps.

Utsleppa blir formidable med ny verdensrekord i undersjøisk tunell ved eventuell realisering av Møreaksen.

Korleis kan statsråden forklare at Møre og Romsdal skal kunne bli miljøfylke nr 1 ved å bygge Møreaksen?

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Hans-Peter Kaaresen · 2 år siden
    Dette er helt klart siste spikeren i kista for Møreaksen.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Øyvind Hoksnes · 2 år siden
    Å sjå denne seansen minner om Harald som gjør ting han ikke kan 😃
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Lama Vik · 2 år siden
    Reknar med at miljøpartiet FRP også ønsker å stoppe miljøverstingene Hafast, Hordfast, Borgundfjordtunnellen også. Frank har verkeleg snudd i miljøsaka og angrar djupt på at han kjempa for Nordøyvegen til 5 mrd. Eller er det berre i Romsdalsfjorden at tunnell er dårleg miljømessig?
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Martin Hauger · 2 år siden
    Glimrende  👋 like greit å gå rett på sak med ein gang!Terningkast 10!

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse