Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
26 oktober 2021 10:10
Del på Facebook
Illustrasjonsfoto: Jan Haas / NTB
Illustrasjonsfoto: Jan Haas / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det er fortsatt mye misnøye å spore blant bredbåndskunder, viser en ny studie fra Epsi. 60 prosent oppgir å være fornøyde, mens 40 prosent uttrykker misnøye.

Det er på linje med slik det har vært i nær alle årene Epsi har undersøkt bransjen. Hel perioden mellom 2007 og 2021 har kundetilfredsheten ligget på mellom 59,9 og 62,5.

Ifølge målingen opplever hver tredje kunde at bredbåndshastigheten ikke er i henhold til avtalen. Hver fjerde kunde oppgir også å ha klaget det siste året. Hele 40 prosent av kundene som har klaget oppgir i tillegg at problemet deres ikke er blitt løst.

Daglig leder Fredrik Høst i Epsi Norge slår fast at bredbånd nå har blitt en tjeneste kundene rett og slett forventer at skal fungere. De uttrykker sjelden begeistring for internettilgangen.

– Bredbåndskvaliteten er gjennomgående fortsatt for dårlig, servicenivået som tilbys, er for svakt, og mange kunder føler rett og slett at deres internettleverandør ikke er spesielt interesserte i dem som kunder, sier han i en pressemelding.

Fortsatt er bedriftskunder gjennomgående mer fornøyde enn privatkunder, men i år har tilfredsheten i privatmarkedet sunket fra 69,1 til 67,2.

– Til tross for at bredbåndskvaliteten ut til bedriftene holder seg på gode nivåer, er tilbakemeldingen fra bedriftene at leverandørene har blitt mer passive. Færre har blitt fulgt opp tilstrekkelig, og en del bedrifter føler at deres kundeforhold ikke blir godt nok prioritert, sier Høst.

Altibox er leverandøren flest er tilfredse med.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr Nylig Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøEg tar det for gitt at du har lest Klimautvalet sine 9 siderrs rapport om samferdsel. Der står det i ...
Geir Ole Sætremyr 7 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøJa det er Stortinget sitt privilegium å sette inn tiltak slik at Noreg når sine klimamål. Og det er ikkje ...
Terje Sundsbø 27 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Hans-Peter KaaresenSamferdsel prioriteres først av alt hos fylkespolitikerne – gratis ferge før skoler. Uten Møreaksen må fylket fortsatt drifte 2 ...
Terje Sundsbø 31 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrMiljøvennlig mobilitet betyr tilrettelegging for elbiler i distriktene – hvor offentlige transportmidler aldri kan bli et tilfredsstillende alternativ, verken økonomisk ...
Terje Sundsbø 32 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDet er Stortinget sitt privilegium å prioritere, herunder også hvordan de vil forsøke å nå klimamål. Slik som å redusere ...
Hans-Peter Kaaresen 15 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøFylkeskommunen har adskillig flere "alvorlige" (som du skriver) problemer enn Møreaksen å ta seg av.  Særinteressene i Møreaksen har splittet ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse