Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
13 mai 2022 07:34
Del på Facebook
LO-sjef Peggy Hessen Følsvik mener vi akkurat nå har veldige gode muligheter til å inkludere flere i arbeidslivet, fordi norsk økonomi går godt, det er veldig lav arbeidsledighet og stort behov for folk ute i bedriftene. Foto: Terje Pedersen / NTB
LO-sjef Peggy Hessen Følsvik mener vi akkurat nå har veldige gode muligheter til å inkludere flere i arbeidslivet, fordi norsk økonomi går godt, det er veldig lav arbeidsledighet og stort behov for folk ute i bedriftene. Foto: Terje Pedersen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

200.775 nordmenn var registrert med nedsatt arbeidsevne ved utgangen av mars i år. Det er nesten ti prosent flere enn før pandemien.

Det er i overkant av 6.000 flere enn ett år tidligere, og hele 17.000 flere enn på samme tid i 2020, viser nye tall fra Nav.

– Mange er syke, mens andre kanskje har sosiale utfordringer som gjør det vanskelig å komme inn på arbeidsmarkedet og som derfor trenger tettere oppfølging fra oss, sier statistikksjef Ulf Andersen i Nav til P4-nyhetene.

Ifølge Nav er det snakk om personer som på grunn av sykdom, skade eller andre forhold har behov for ekstra oppfølging fra Nav, for å få jobb eller beholde en jobb.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

LO-sjef Peggy Hessen Følsvik sier det er ekstremt viktig de som har falt utenfor får hjelp til å komme tilbake i arbeidslivet.

– Det vi vet virker er individuell oppfølging. At Nav har nok ressurser til å følge opp hver enkelt og lage løp som er tilpasset den enkelte, sier Følsvik til P4.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse