Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
08 november 2022 06:34
Del på Facebook
Flyselskapet Flyr risikerer konkurs hvis de ikke klarer å hente inn nok midler i kriseemisjonen som skal sluttføres tirsdag ettermiddag.Foto: Torstein Bøe / NTB
Flyselskapet Flyr risikerer konkurs hvis de ikke klarer å hente inn nok midler i kriseemisjonen som skal sluttføres tirsdag ettermiddag.Foto: Torstein Bøe / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tirsdag ettermiddag har flyselskapet Flyr satt som frist for å hente inn midler til kriseemisjonen. Men en av selskapets største eiere har ennå ikke bestemt seg for om de vil delta.

Per mandag ettermiddag hadde selskapet fortsatt bare meldt om at gründer, styreleder og største eier Erik G. Braathen – gjennom sitt selskap Ojada AS – går inn med 10 millioner kroner.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Da mangler det fortsatt 420 millioner kroner på det som er målet for emisjonen.

Forvalter Jan Petter Sissener i fondet Sissener Canopus har ennå ikke bestemt seg for å delta i kriseemisjonen, skriver Dagens Næringsliv. Sissener er tredje største eier i selskapet.

– Vi klør oss i hodet, men vi skal bruke tiden vi har for å finne ut hva vi gjør, sier han.

Flere andre nåværende aksjonærer opplyser også at de ikke har bestemt seg.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Finansnestor Trygve Hegnar sier til Finansavisen at han tviler på at Flyr klarer å hente inn de midlene de har satt som mål.

Flyr har i dag bare halvparten av flyene i flåten i drift og ønsker å leie ut både fly og mannskap, ifølge Flysmart.

I den kommende vintersesongen vil selskapet begrense innenlandsrutene til et minimum, og har permittert rundt 50 prosent av arbeidsstyrken. Planen er at selskapet gradvis skal øke rutetilbudet igjen fram mot våren og sommeren 2023.

Selskapet tapte 452,9 millioner kroner i årets tredje kvartal.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse