Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Annonse
Terje Holm
Artikkel
20 juni 2019 15:06
Del på Facebook
(Foto: Terje Holm)
(Foto: Terje Holm)
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Dette var et sjeldent gjensyn i Kristiansund med gamle «Trygge» på slipp ved Kristiansund Mekaniske. «Trygge» ble bygd ved Storvik Mek. Verksted i 1938 (lite bilde øverst til venstre). Den var finansiert med statlige midler og ble leid ut til Møre Fylkes Ruteselskap for trafikk i den nyopprettede ruten Kristiansund-Kvernes-Gjemnes-Torvikbukt.

I 1966 ble ferja solgt og bygd om med rorhus på siden. Den fikk nytt navn, «Vestra». Først på 1980-tallet var den leid inn av MRF for trafikk på Vinjefjorden (lite bilde øverst mot midten). I 1989 ble den solgt og tilpasset drift som arbeidsbåt. Den har hatt mange eiere, men er fortsatt i bruk.

(Foto: Terje Holm)

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Viktig informasjon i tåkeleggingskaoset dette. Hva angår vindkraft blir den aldri bedre enn ca 30% i effektivitetsgrad mot innstallert effekt ...
Ansgar Dypbukt 2 dager siden Strømprisen til himmels
Sier meg enig i alt du skriver, strøm prisen er jo helt forferdelig ikke bare den, men nettleia er jo ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøSaksa frå referansegruppemøte 17.08.23: Forslag NTP 2024- 2036: Forslaget til ny plan innebærer mer enn halvering av årlige midler til vegbygging ...
Geir Ole Sætremyr 9 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøDu marmar på med ditt og spissformuleringar.
Terje Sundsbø 9 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Geir Ole SætremyrDu har rett i at realisme er en dyd – gratis ferge koster staten dyrt. Fergeavløsningsprosjekter blir derfor mer lønnsomme ...
Geir Ole Sætremyr 10 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøRealisme er også ein dyd. Sande Fastllandssamband AS har eksistert i 20 år+. Urealistisk. Nå oppgraderast fergebåsane på 4 stopp ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse