Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Foto: Terje Pedersen / NTB
Foto: Terje Pedersen / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

FrP har heile tida meint at vegane mellom fjordane er viktigast å prioritere, dette for å sikre trafikksikre vegar og hindre dødsulykker.

Dette er prosjekta:

  • «dødsvegen» E39 Solevågseidet–Veibust–Blindheim til Moa
  • E-136 Moa til Vestnes og vidare til Bjorli. (Exportvegen)
  • Voldatunellen
  • E39 Ørsta–Festøy
  • E-39 forbi Batnfjorden
  • Rv. 70

Og for ikkje å gløyme ein viktig aust-vest korridor rv. 15 Strynefjellet med arm til Geiranger.

Møreaksen er no sjanselaus i NTP samanheng, når endeleg no Høgre også her i fylket har teke til vettet.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Sitat:

– Støre-regjeringens manglende vilje til å satse på samferdsel gir oss store utfordringer. Alle prosjekt blir satt på vent, og i mellomtiden mister folk livet på utrygge veger. Vi må prioritere veiutbedring mellom byene for å sikre innbyggere og næringsliv, sier Molvær.

Dette betyr i praksis at Møreaksen er sjanselaus i NTP behandlinga som no vil foregå i mai /juni mnd på Stortinget.

Sp/Ap-regjeringa vil anten danne fleirtal for ny NTP med SV, som klart er imot Møreaksen, eller danne fleirtal med FrP/Høgre som heller ikkje prioriterar Møreaksen.

Så vil kampen fortsette i ny FrP/Høgre regjering i 2025 for å skrinlegge Møreaksen for godt, eit knallsterkt FrP er garantisten for at ein får skrinlagt sløseriprosjektet Møreaksen ein gong for alle, og stappa dette galskapens prosjekt langt ned i søppelkassa»

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Geir M Punnerud · 1 måneder siden
    Om dette blir realisert, at Ma aldri blir bygd, er musikk for mine ører.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Brobygging
@Terje SundsbøI ein uttale til mellom anna E39 Ålesund til Molde, eller omvendt, uttaler Transportforvaltning Midt i SVV (05.03.24) mellom anna, ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Brobygging
@Terje SundsbøEg har vist til forpliktende mål i klimapolitikken. Med gjeldande tiltak er vi langt frå å oppnå dette målet.Så har ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Brobygging
@Geir Ole SætremyrDet kloden ikke tåler, er enormt kraftkrevende ferger. Når Møreaksen avløser 3 fergesamband, blir enorme mengder elektrisitet frigitt, langt mer ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Brobygging
@Terje SundsbøDet akkurat det eg sa, der må vere likhet mellom Loke og Tor. Også reduksjon av farta gjennom Tautratunellen frå ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Brobygging
@Geir Ole SætremyrHurtige trafikkreduksjoner oppnås ved å redusere fartsgrensene i dag på allerede sterkt trafikkerte veier, slik som rundt Ålesund. Uten utviding ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Brobygging
@Terje SundsbøDette vil ramme alle, også der framskrivingane av trafikk er 50+. Naudsynt trafikkauke til å betale tilbake bompengefinansieringa. Sjøl om SVV ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse