Paul Andreas Hofseth
Siste artikler
Romsdalsaksen – genial og stadig mer aktuell
Møreaksen kan bli sentral i valgkampen
Tid for ærlig og uhildet utredning av Romsdalsaksen
Exit Møreaksen?
Borgundfjordtunnelen gir bedret bo- og arbeidsmarked
Kjerringsundet og ny E39
Kommentar til Geir Strand sin kommentar i Sunnmørsposten
Sikre kryss og mindre trafikk er løsningen for Sulesund–Breivika
Alt har sin tid for de med demens og pårørende
Hvordan redusere kostnadene for ny E39?
Ny E39 og samspillet med lokale veger
Mulighetenes akse – Romsdalsaksen!
Arkiv
- I bakvendtland finnes muligheter
- Rette trasevalg for ny E39 gir kortere og bedre stamveg
- Aksekamper i valgkampen
- E39 med tiden som en venn
- E39 på ville veier?
- E39 versus E136
- Tvilsomme sannheter om ny E39
- E39 – kortest, raskest, flatest og billigst mulig
- E39 i 2010 versus 2022
- Knappere midler til samferdsel
- Hofseth: Kommentar til leder i Sunnmørsposten
- «Mest mulig veg for pengene?» – svar og tilsvar
- Mest mulig veg for pengene?
- Massiv motstand mot Møreaksen
- Motstrøms politikere?
- Utakt mellom politikerne og folket?
- Sanne politiske standpunkt – av og til eller alltid?
- Med fokus på ny E39 – Romsdalsaksen
- Fokus på Mørebyene og pendling
- Først tar vi eksportvegen E136, så tar vi E39
- Ferjefri E39 gjennom Møre og Romsdal med utvidet perspektiv
- E39 gjennom Møre og Romsdal
- Romsdalsaksen og varetelling
- Alternativ fastlandforbindelse for Gossen og tidligere Midsund kommune
- Er vi sunnmøringer dilettanter?
- Møreaksen versus E136
- «Hurdalsplattformen» og konsekvenser knyttet til E39 i fylket
- Fortsatt utakt mellom folket og politikerne om E39
- E39 – «grønn linje» utfordrer Hafast og Møreaksen
- Vegen videre uten Lars
- Tid for uhildet sammenligning av Romsdalsaksen og Møreaksen?
- Statens vegvesen og Romsdalsaksen
- Aksekampen, valgresultatet og konsekvenser
- Rettferdig kostnadsvurdering for Romsdalsaksen versus Møreaksen?
- Er oversjøisk panorama Romsdalsaksen sitt førstevalg?
- Synspunkt til et leserbrev og en «lørdagskommentar» om Møreaksen
- Hvem eier sannheten for E39 gjennom fylket?
- Ulogisk politisk logikk
- E39 og kalkulert kalkulasjon
- Sovende journalister?
- Selektive faglige råd
- E39 – folket og politiske parti i utakt?
- Kampen for utredning av Romsdalsaksen
- Bo- og arbeidsmarked, pluss noen tall
- E39 – hovedformål og kostnader
- Er Romsdalsaksen «smartere» enn konkurrenten?
- I bakvendtland går allting an
- Tautra-tunnelen og kostnader
- Aksekrig om E39 – men E136 først!
- Den problematiske Tautra-tunnelen
- Kjerringsundet og alternative fastlandsforbindelser
- Planlagt E39 i vårt fylke – store beløp kan spares
- Felles veg for E39 og E136 til Hjelvika
- Ny E39 – formål og mulige løsninger
- Aksekampen blir en viktig del av valgkampen
- Storfjorden, E39 og manglende sunnmørsk engasjement
- Fylkets byer og ny stamveg E39
- Den geniale Romsdalsaksen
- Norsk Transportplan med behov for slankekur?
- Lokale vegbehov må løses med lokale veger
- 20 grunner for å utrede Romsdalsaksen
- Stamveg med omveger hit og dit
- Romsdalsaksens enkle genialitet
- Er Romsdalsaksen en trussel?
- Romsdalsaksen med stadig påfyll i verktøykassa
- En venns historie, vindturbiner, samferdsel og sykehus
- Disharmoniske reisekostnader
- Vendepunkt i aksekampen?
- Romsdalsaksen og dugnadsånd
- Romsdalsaksen sin potensielle oppside
- Eksportvegen E136 først
- Veøy og Romsdalsaksen en mulig allianse?
- Fair utredning av Romsdalsaksen – et legitimt krav
- Et fiktivt vegvalg med fiktiv sjef
- Utfordrerens utfordringer i aksekampen
- Romsdalsaksen: Brevet til Knut Arild Hareide
- Romsdalsaksen og folkeopplysning
- Galluper for stamvegen E39
- Mål og vekt i aksekampen
- Tunnelsyn
- Underlig utredning i aksekampen
- Oversjøisk kryssing av Romsdalsfjorden?
- Møreaksen og Nordøyvegen
- Kostnadskutt for E39?
- Romsdalsaksens enkle genialitet
- Romsdalsaksen skal utredes
- Nytt fylkesting og nye muligheter for Romsdalsaksen
- Aksekampen over Romsdalsfjorden hardner til
- Økt tilslutning for Romsdalsaksen
- Sp bestemmer utredning av Romsdalsaksen?
- Samferdsel og samspill
- Tid og penger i aksekampen
- Hva velger vi ved valget?
- Veger og allianser
- Er samrøre mellom stamveger og bypakker god røre?
- Nordmøre og folket sin vår
- Stamvegen E39 på Sørlandet versus Møre
- Funderinger omkring aksevalg for E39
- Tautratunnelen en potensiell brannfelle?
- Raskere, flatere og rimeligere stamveg E39 gjennom fylket
- Transport- og kommunikasjons-komiteen på Ålesundbesøk
- Transportkomiteen på Mørevisitt
- Kostnader og utfordringer for stamvegen E39
- Utredning av Romsdalsaksen
- Samling eller splitting i fylket?
- Romsdalsaksen og voksende venneflokk
- Fylkeskommunen og Nordøyvegen
- Regioner og stamveger
- Kortere og billigere stamveg E39
- Økende motstand mot Møreaksen
- Fornuftig utvikling for stamvegen E39?
- Tautratunnelen
- Alternativ løsning for stamveg E39 gjennom fylket
Statistikk
- 2023 : 10
- 2022 : 25
- 2021 : 29
- 2020 : 27
- 2019 : 27
- 2018 : 7