Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
28 februar 2024 08:30
Del på Facebook
Konsernleder Henning Beltestad i Lerøy Seafood Group. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Konsernleder Henning Beltestad i Lerøy Seafood Group. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB

Sjømatselskapet Lerøys omsetning steg til rekordhøye 30 milliarder kroner i 2023, og varsler et utbytte på 2,5 kroner per aksje.

Det utgjør til sammen 1,5 milliarder kroner, skriver E24.

– Jeg er stolt av den jobben vi og våre ansatte gjør, samtidig som vi erkjenner at året som har gått har vært utfordrende, sier Lerøy-sjef Henning Beltestad.

I fjerde kvartal 2023 falt det operasjonelle driftsresultatet til 765 millioner kroner, ned fra 822 millioner kroner året før. Ifølge DN er dette noe høyere enn analytikernes forventning, som lå på 659 millioner kroner.

Til sammen slaktet selskapet 47.500 tonn laks og ørret Norge i fjerde kvartal. Totalt endte dermed slaktevolumet på 160.000 tonn i 2023, rundt 11 prosent mindre enn selskapet estimerte at de ville slakte i løpet av året.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse