Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
09 november 2020 14:50
Del på Facebook
Et Widerøe-fly tar av fra Trondheim lufthavn tidligere i år. I bakgrunnen står flere av flyene som Norwegian har satt på bakken. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Et Widerøe-fly tar av fra Trondheim lufthavn tidligere i år. I bakgrunnen står flere av flyene som Norwegian har satt på bakken. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Hvis Norwegian skulle gå konkurs, vil Torghatten «vurdere den situasjonen», forteller selskapets konsernsjef. Torghatten er største eier i Widerøe.

Det er Dagens Næringsliv som har spurt om Torghatten eller Widerøe kan være interessert i å overta deler av Norwegian dersom flyselskapet går konkurs.

– Du kan nok regne med at vi vil følge nøye med på de tingene der, sier styreleder Brynjar Forbergskog i Torghatten.

Han viser til konsernsjef Roger Granheim i Torghatten for ytterligere spørsmål. Granheim har «ingen andre kommentarer», men sier følgende:

– Det er et hypotetisk spørsmål. For øyeblikket lever Norwegian og flyr. Hvis det skulle endre seg, vil vi vurdere den situasjonen, sier han.

Mandag ble det klart at Norwegian ikke får ekstra støtte fra regjeringen, slik de ba om. Konsernsjef Jacob Schram sier at faren for konkurs er til stede.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse