Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
07 juli 2020 12:33
Del på Facebook
Johan Sverdrup-feltet i Nordsjøen. Illustrasjonsfoto: Carina Johansen / NTB scanpix
Johan Sverdrup-feltet i Nordsjøen. Illustrasjonsfoto: Carina Johansen / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Deepsea Atlantic skal bore på Johan Sverdrup-feltet igjen etter at Equinor og partnere tildelte Odfjell drilling en intensjonsavtale for å bore 12 brønner.

Verdien av den faste delen av avtalen er anslått å være på rundt 150 millioner dollar, som tilsvarer rundt 1,4 milliarder norske kroner, opplyser Equinor i en pressemelding.

– Johan Sverdrup fase 2 er en videreutvikling av det gigantiske Johan Sverdrup-feltet og et prosjekt som spiller en stor rolle for aktivitet og ringvirkninger i Norge. Denne tildelingen vil øke andelen av kontrakter tildelt norske leverandører i prosjektet til drøyt 90 prosent, sier direktør for prosjektutvikling, Geir Tungesvik, i Equinor.

Boreperioden er planlagt å starte i begynnelsen av 2022.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse