Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
22 februar 2021 08:08
Del på Facebook
Treningsbransjen tapte over 1,3 milliarder kroner i omsetning i 2020 på grunn av koronatiltakene. Foto: Berit Roald / NTB
Treningsbransjen tapte over 1,3 milliarder kroner i omsetning i 2020 på grunn av koronatiltakene. Foto: Berit Roald / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Treningssenterbransjen mistet i fjor en omsetning på over 1,3 milliarder kroner. Bransjen er tilbake på 2012-nivå.

Mer enn hver tredje treningssenterkunde har fryst medlemskapet, og hvert tiende medlem har sagt opp abonnementet under koronakrisen, skriver Aftenposten.

Det viser en undersøkelse blant Virkes medlemsbedrifter. Virke anslår en omsetningsnedgang på 23,7 prosent fra 2019, som var et rekordår for treningssenterbransjen. Det betyr at omsetningen svekkes med mer enn 1,3 milliarder kroner, og at man er tilbake på nivåer sist sett i 2012.

– Det har vært et dramatisk år for treningssenterbransjen. Det viser jo tallene når 97 prosent av våre medlemsvirksomheter rapporterer å ha permittert ansatte det siste året, sier administrerende direktør Ivar Horneland i Virke til E24.

Horneland mener treningssentrene i Oslo og andre norske byer må få lov til å åpne og at kommunene må være åpne for at man kan forsterke smitteverntiltakene om smitten øker lokalt.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 15 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse