Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
25 mars 2022 06:27
Del på Facebook
En ukrainsk soldat sjekker et ødelagt russisk pansret kjøretøy i nærheten av Kharkiv.Foto: Efrem Lukatsky / AP / NTB
En ukrainsk soldat sjekker et ødelagt russisk pansret kjøretøy i nærheten av Kharkiv.Foto: Efrem Lukatsky / AP / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Enkelte russiske avdelinger har begynt å trekke seg tilbake etter å ha lidd store tap, sier det ukrainske forsvaret.

Ifølge den ukrainske generalstaben har enkelte avdelinger trukket seg tilbake over grensa til Russland etter å ha mistet over halvparten av sitt personell.

Idet den russiske invasjonen går inn i sin andre måned, er frontlinjen mellom partene nærmest frosset, sier Oleksyj Arestovytsj, som er en av president Volodymyr Zelenskyjs rådgivere.

Russiske styrker fortsetter beleiringen av Kharkiv og Sumy, og det virker som de russiske styrkene forbereder en ny offensiv mot Izium, ifølge generalstaben.

Russerne har delvis klart å opprettholde en landkorridor mellom Rostov-regionen i Russland og den russisk-okkuperte Krim-halvøya, sier generalstaben.

Ukrainske styrker er i løpet av natten angrepet i Dnipropetrovsk-regionen og i utkanten av byen Dnipro, og artilleriangrep mot Slavutitsj, der ansatte på kjernekraftverket Tsjernobyl bor, har skapt bekymring også hos IAEA i Wien.


Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse