Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Redaksjonen
Artikkel
09 mai 2022 11:48
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Torsdag 5. mai 2022 tildelte FRAM kontrakten for rute- og skolekjøringen i Kristiansund, Averøy, Aure og Smøla til Tide Buss AS, opplyser fylkeskommunen.

Med nye elbusser blir mer enn 80 prosent av busstrafikken i området utslippsfri. Dette gir en årlig reduksjon på 1.500 tonn CO2.

Tide Buss var tilbyderen med det beste forholdet mellom pris, miljø og kvalitet og ble dermed tildelte kontrakten. Det var tre tilbydere som leverte inn tilbud i konkurransen; Boreal Buss AS, Tide Buss AS og Vy Buss AS. Avtalen vil bli signert etter at klagefristen har gått ut.

– Den nye kontrakten vil gjelde fra 1. januar 2024 til 30. juni 2033, og inneholder cirka 2,4 mill. rutekilometer årlig. Kontrakten har en verdi i underkant av 900 mill. kroner over 9,5 år, forteller avdelingssjef i FRAM Stig Helle-Tautra.

Stor satsing på miljøvennlige busser

– Det blir en omfattende elektrifisering av bussdriften på Nordmøre. Det er også spesielt gledelig at vi får de første elektriske distriktsbussene i fylket på plass, sier prosjektleder Kristine Vikhagen.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
Klippfiskdagan 2024

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 18 timer siden Greinalause politikere om ferger
@Terje SundsbøNo er prosjektet plassert i utviklingsporteføljen for å finne fram til ei enklere løysing.Kva det betyr må SVV finne ut ...
Terje Sundsbø 20 timer siden Greinalause politikere om ferger
@Geir Ole SætremyrRiksveier er statens ansvar – herunder ferger og fergeleier. Når flere ulike regjeringer og et overveldende flertall på Stortinget går ...
Anne Mari Sandshamn 23 timer siden Eg er i mot kantslått
Så enig, de kan vente med kanstslått til etter blomstring, eller prioritere å slå i uoversiktelige svinger, og ved veikryss. ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Greinalause politikere om ferger
@Terje SundsbøDu har 12 år til rådvelde til å ruge på tolkinga av KS2. Det siste avsnittet stadfester der som eg tidligere ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Greinalause politikere om ferger
@Geir Ole SætremyrHvor stor er kostnadsøkningen fra 2022 til i dag, når tallene for 2022 tok høyde for krigen i Ukraina og ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Greinalause politikere om ferger
@Terje SundsbøDet er nå dette som er nedfelt i Statsbudsjettet for 2023, og som konsulentselskap har gått gjennom vilkåra på.KS2 viser ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse