Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
21 november 2022 12:14
Del på Facebook
Foto: Rødt
Foto: Rødt
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kvinnene dominerer Rødt Møre og Romsdal sin fylkestingsliste. Der andre parti kniver om hvem som skal være listetopp, har Rødt Møre og Romsdal valgt en kvartett.

Partiet Rødt har opplevd en eventyrlig medlemsvekst, og en enorm fremgang på meningsmålingene. I Møre og Romsdal ligger partiet an til å komme inn med minst to, og har som mål å komme inn med tre. Lykkes de med det vil nåværende fylkestingsrepresentant, Silje Alise Ness (Sunndal), sikre kontinuiteten. Hun får følge med Aina M. H. Hauge (Ulstein), som er påtenkt rollen som gruppeleder, i tillegg til Malena Strømmen Malakzadeh (Ålesund). Hun er også listetopp for Rødt i Ålesund kommune. Nummer fire er Elisabeth Kristiansen (Kristiansund).

Alle fire har solid politisk erfaring. Silje Alise Ness (42) har denne perioden vært eneste representant for Rødt på fylkestinget der hun har sittet i Yrkesopplæringsnemnda og Utdannings- og kompetanseutvalget. Malena Strømmen Malakzadeh (31) er gruppeleder for Rødt i Ålesund kommunestyre. Aina M. H. Hauge (53) har tidligere vært kommunestyremedlem i Haram kommune. Elisabeth Kristiansen (59) er styremedlem i Rødt Kristiansund. Hun er i dag vara til hovedutvalg plan og bygg i Kristiansund.

– Vi tar Rødt sitt slagord «Fordi fellesskap fungerer» bokstavelig, og vi vil sammen ta ansvar for både valgkampen og arbeidet i Fylkestinget uansett hvor mange representanter vi får inn, forklarer Silje Alise Ness.

Med seg i fylkestingsgruppa får de fire kvinnene miljøterapeuten Tor Erik Aasen (37) (Volda), pensjonisten Kjartan Kvellestad (69,5) (Molde), lastebilsjåføren Roar Nes (46) (Surnadal), kjøkkenassistenten Vanja Brudevoll (43) (Ålesund).

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse