Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
24 mars 2023 19:34
Del på Facebook
Diskusjonen om kjernekraft har fått ny fart på grunn av de høye strømprisene og utsiktene til kraftmangel i Norge. Bildet viser atomkraftverket Grohnde ved Emmerthal i nordvestlige Tyskland. Arkivfoto: Halvard Alvik / NTB
Diskusjonen om kjernekraft har fått ny fart på grunn av de høye strømprisene og utsiktene til kraftmangel i Norge. Bildet viser atomkraftverket Grohnde ved Emmerthal i nordvestlige Tyskland. Arkivfoto: Halvard Alvik / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Strømkrisen har gitt kjernekraft vind i seilene. Men Høyre-leder Erna Solberg tror ikke denne omstridte energiløsningen vil hjelpe Norge nå.

– Jeg tror ikke at kjernekraften er svaret på dagens utfordringer i norsk kraft. For det tar for lang tid før vi har det. Spørsmålet er om vi skal bruke mye tid og ressurser på det, sier Solberg til NTB.

Mange i hennes parti vil at landsmøtet som pågår denne helgen, skal heie fram kjernekraft. Fredag behandler landsmøtet en resolusjon om energi. Partilederen selv er ikke imot kjernekraft, men heller ingen ivrig forkjemper.

– Det er en liten fallitterklæring for Norge om vi må ha kjernekraft fordi vi ikke klarer å få til andre kraftformer, for vi har enormt kraftpotensial fra vind og sol og alt mulig annet.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse