Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
08 september 2023 18:28
Del på Facebook
En mann omkom etter å ha blitt klemt mellom en båt og kaia på Frøya 1. januar 2022. Foto: Ronny Teigås / NTB
En mann omkom etter å ha blitt klemt mellom en båt og kaia på Frøya 1. januar 2022. Foto: Ronny Teigås / NTB

Et norsk rederi er i Trøndelag tingrett dømt til å betale 2 millioner kroner i erstatning og 125.000 kroner i oppreisning etter en dødsulykke på Frøya.

Rederiet ble i sommer ilagt en bot på 1,5 millioner kroner, men nektet å godta boten og tok saken til retten.

– Jeg har ikke fått lest dommen ennå, så foreløpig kan jeg ikke kommentere den, sier rederiets forsvarer Anders Svinø til NTB.

Arbeidsulykken skjedde 1. januar 2022. En mann ble klemt mellom en båt og kaia. Han ble først betegnet som alvorlig skadd og senere som kritisk skadd, før han ble bekreftet omkommet av AMK.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse