Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
05 oktober 2023 06:33
Del på Facebook
Stortingsrepresentant Per Vidar Kjølmoen sier Ap og venstresiden tilpasse seg. Når industriarbeidere går til Høyre og Frp, er det ikke velgerne, men Ap det er noe galt med, slår han fast. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Stortingsrepresentant Per Vidar Kjølmoen sier Ap og venstresiden tilpasse seg. Når industriarbeidere går til Høyre og Frp, er det ikke velgerne, men Ap det er noe galt med, slår han fast. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Arbeiderpartiet har et problem med for mye symbolpolitikk, for lite folkelighet og for svak strømpolitikk, mener stortingsrepresentant og sentralstyremedlem i partiet.

Og det er bare noen av problemene Ap har, ifølge stortingsrepresentant Per Vidar Kjølmoen (Ap).

– Jeg tror det er fullt mulig for Arbeiderpartiet å bli et 30 prosentparti igjen. Men jeg tror også det er fullt mulig at vi blir et tiprosentparti, sier Kjølmoen til Klassekampen.

50-åringen fra Åndalsnes representerer Møre og Romsdal på Stortinget og medlem i Aps sentralstyre. Han understreker at han mener Ap har gode muligheter til å reise seg igjen, om de tar de riktige valgene.

Annonse
Annonse

– Jeg tror det er et internasjonalt opprør blant deler av velgermassen, som er kommet til Norge. USA fikk Trump, Storbritannia fikk brexit, Tyskland kan få AfD. Dette er den nye politiske virkeligheten i den vestlige verden. Vanlige folks opprør, sier Kjølmoen.

Nå må Ap og venstresiden tilpasse seg. Når industriarbeidere går til Høyre og Frp, er det ikke velgerne, men Ap det er noe galt med, slår han fast.

– Det er jo litt dumt, for det er opplagt Ap og venstresiden som sitter på løsningene for å skape et godt samfunn med plass til alle. Da må vi ikke slippe til høyresiden på sånne verdisaker

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse