Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
12 oktober 2023 00:57
Del på Facebook
Israels statsminister Benjamin Netanyahu har dannet en kriseregjering. Foto: Ohad Zwigenberg / AP / NTB
Israels statsminister Benjamin Netanyahu har dannet en kriseregjering. Foto: Ohad Zwigenberg / AP / NTB

Tiden er inne for å slå sammen kreftene og vinne mot Hamas, sier opposisjonspolitiker i Israel, Benny Gantz, som onsdag ble med i en nydannet kriseregjering.

– Det fins en tid for fred og en tid for krig. Nå er en tid for krig, sa Gantz, som er tidligere forsvarssjef og general i Israel.

Onsdag kveld sto han sammen med statsminister Benjamin Netanyahu og forsvarsminister Yoav Gallant og lovet kraftig skyts mot Hamas, som i helgen gikk til angrep mot Israel. Gantz og Netanyahu ble tidligere onsdag enige om å danne en kriseregjering, noe som innebærer en utvidelse av regjeringen.

– Vi kjemper mot en felles fiende, en som er verre enn IS, sa Netanyahu, som sa at de hadde lagt uenighetene sine til side for å sikre Israels framtid.

– Vi vil utslette Hamas fra jordens overflate. De vil slutte å eksistere, stemte Gallant i.


Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse