Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
04 januar 2024 18:26
Del på Facebook
Aldri før har hovedindeksen på Oslo Børs vært så høy som torsdag. Foto: Erik Flaaris Johansen/ NTB
Aldri før har hovedindeksen på Oslo Børs vært så høy som torsdag. Foto: Erik Flaaris Johansen/ NTB

Hovedindeksen på Oslo Børs steg 1,22 prosent til 1323,1 poeng torsdag. Det er ny toppnotering.

Oppgangen var i stor grad drevet av olje- og shippingaksjene. Equinor steg 1,7 prosent og Aker BP steg 1,9 prosent.

Ved stengetid ble nordsjøolje handlet for rett over 77 dollar fatet. Så langt i år har oljeprisen steget en drøy prosent.

Torsdag steg DNB med 1,4 prosent, mens Telenor steg 1 prosent. Av tungvekterne på Oslo Børs var det kun Norsk Hydro og Gjensidige som falt, med henholdsvis 0,15 og 0,6 prosent.

Oslo Børs gjorde det betydelig bedre enn de toneangivende europeiske indeksene, som for øvrig også er i pluss. I Paris er CAC 30 opp 0,4 prosent, tyske Dax 40 er opp 0,3 prosent og FTSE 100 i London er opp 0,4 prosent.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse