Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Steinar Melby
Artikkel
11 juli 2017 09:45
Del på Facebook
Foto: Maritime House AS
Foto: Maritime House AS
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Eierselskapet Reflex Shipping AS har tatt over brønnbåten MS Reflex.

Maritime House AS har gleden av å introdusere sin nye maritime satsning innen havbruk, Maritime House Aqua. Vi vil ha eierinteresser i ulike fartøy i havbruksnæringen for å sikre Maritime House sin aktivitet for drift av skip.

Å nå få på plass et fartøy innenfor havbruksnæringen med Reflex Shipping AS er svært gledelig, sier operasjonssjef i Maritime House, Yngve Nordhaug.

Når det gjelder drift av skip mener vi vi er svært konkurransedyktige med egenproduserte verktøy for effektiv drift. Med kvaliteter i vår stab som innehar lang og god erfaring innenfor operasjon og ledelse av skip. Dette er helt avgjørende for å kunne levere innovative og gode løsninger til bransjen i fremtiden til investorer og redere som ønsker å sette bort driften», legger styreleder i Maritime House, Jonas Sjøasæther Holm, til.

MS Reflex er en nisje-brønnbåt med brønnkapasitet på 145 m3, og ideell for bruk i trange og krevende farvann. MS Reflex er utrustet med alt nødvendig utstyr for sikker og skånsom lasting/lossing av levende fisk, samt ivaretakelse av fiskevelferd under hele transporten.

Reflex Shipping AS er eierselskapet for brønnbåten MS Reflex med hjemmehavn på Smøla, som leverer tjenester til akvakultursektoren. Reflex Shipping AS eies av Maritime House AS, Haltbakk Invest AS og Rock Bay Holding AS.

Det er gledelig å få til et samarbeid mellom flere lokale aktører her på Nordmøre, Reflex Shipping AS er et bevis på at det er mulig å skape ytterligere næringsaktivitet her i distriktet, sier Yngve Nordhaug. 

Se mer info på www.maritimehouse.no

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse