Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
05 februar 2022 08:33
Del på Facebook
Fv700 sør for Svorkmo var oversvømmet etter ekstremværet Gyda midt i januar. Foto: Ole Martin Wold / NTB
Fv700 sør for Svorkmo var oversvømmet etter ekstremværet Gyda midt i januar. Foto: Ole Martin Wold / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det var storm et sted i Norge 26 av 31 dager i januar. Samtidig ble det sendt ut dobbelt så mange farevarsler som samme måned i fjor.

Meteorologer sier til NRK at det var et høytrykk over Storbritannia som var årsak til at januar ble ekstra stormfull i år.

Det ble registrert en storm i Norge på hele 26 av månedens 31 dager. Totalt ble det sendt ut 96 farevarsler: 82 av dem på gult nivå, 12 på oransje og 2 på rødt.

I januar i fjor var det 46 gule, 3 oransje og 1 rødt farevarsel.

– Vi har hatt et stabilt høytrykk over Storbritannia. Det sørger for at lavtrykkene blir styrt rett over til Skandinavia, sier meteorolog Martin Granerød til NRK.

Det britiske høytrykket har gitt godvær der i hele januar og det motsatte her hjemme.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse