Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
22 februar 2023 12:53
Del på Facebook
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I fylkets økonomiplan for 2023–2027 ble det vedtatt en rekke innsparinger. Tilbudet med bestillingstransport må kuttes og justeres noe, men blir opprettholdt på de mest hensiktsmessige stedene, skriver Møre og Romsdal fylkeskommune.

Onsdag 1. mars kommer saken om bestillingstransport opp som en orienteringssak til samferdselsutvalget.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Bestillingstransport er et rutetilbud som bare kjører når noen har bestilt. Tilbudet er tilgjengelig i visse områder som ikke har faste ruter med kollektivtransport.

Administrasjonens forslag til fylkestinget var i utgangspunktet å kutte ut bestillingstransport i 2023. I vedtaket ble det likevel gjort tilgjengelig noen midler, som gjør det mulig å fortsette med bestillingstransport i et visst omfang.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Nye priser og alderskategorier fra 1. april 2023

Fra 1. april 2023 blir all bestillingstransport priset likt i hele fylket og prisene gjelder alle typer transport som er inkludert i FRAM bestillingstransport. I tillegg til prisjustering blir alderskategoriene de samme som på vanlig buss.

Reduksjon i tilbudet fra 1. juni 2023

FRAM har lagt planer for videre utvikling av tilbudet med bestillingstransport, men den økonomiske situasjonen i Møre og Romsdal fylkeskommune gjør at tiltakene settes på pause i 2023. De regner med å starte opp igjen flere områder på et senere tidspunkt, om den økonomiske situasjonen endrer seg.

I disse områdene blir bestillingstransporten satt på pause fra 1. juni 2023:

  • Hustadvika
  • Molde (Mordalsvågen)
  • Rauma
  • Skåla (Molde)
  • Smøla
  • Tingvoll
  • Volda (unntatt flyplasstransport)

I disse områdene vil det fremdeles være bestillingstransport:

  • Aure
  • Kristiansund
  • Haram
  • Herøy
  • Ørsta
  • Volda flyplasstransport
Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 timer siden Slutt med svada Sve!
@Arne AlmaasJa, då er nok bekymringa i KS2 rapporten for Kjerringsundet legitim. Er Aukra kommune kredittverdig i 35 år etter eventuell ...
Arne Almaas 3 timer siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøHvis vi legger til de ekstra ressursene som angitt:30 milliarder m³ gass tilsvarer 29,55 millioner Sm³ o.e.50 milliarder m³ gass ...
Terje Sundsbø 5 timer siden Slutt med svada Sve!
@Arne AlmaasDu kan regne du også: Ormen Lange Fase 3 åpner for at feltet kan øke gassproduksjonen med 30-50 milliarder kubikkmeter ...
Arne Almaas 6 timer siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDet er ikke mitt lodd i livet å finne ny gass for det britiske markedet. Jeg belyser fakta tatt fra ...
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDu har definitivt ikkje studert massedisponeringa i dokumenta som SVV har lagt fram. 
Terje Sundsbø 17 timer siden Slutt med svada Sve!
@Arne AlmaasHvor stor andel av Storbritannia sine årlige gassbehov dekker Nyhamna? Med en levetid på bare vel 4 år, hvor skal ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse