Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
31 august 2023 11:14
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

På grunn av problemene på Dovrebanen etter ekstremværet, endrer SJ Nord togtidene for Raumabanen og Dovrebanen på kort varsel, opplyser FRAM.

Dette fører til at FRAM sine busser ikke kommer til å korrespondere med togene i en periode fremover. Endringen i togtider skjer fra mandag 4. september til og med 9. desember 2023.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Nye togtider innebærer at FRAM må endre driftsopplegget sitt, og at FRAM sine operatører må endre skiftordningen til sine sjåfører.

Det korte varslet gjør at det ikke er nok tid til få gjennomført dette før de nye togtidene trer i kraft. Passasjerer som skal reise med buss til eller fra togreiser på Raumabanen eller Dovrebanen må derfor være forberedt på at det være endringer i korrespondanse mellom buss og tog.

Annonse
Annonse

Disse rutene blir berørt av endringen i togtidene:

  • 100/101 FRAM Ekspress Volda–Ålesund–Molde–Kristiansund
  • 420 FRAM Ekspress Molde–Åndalsnes
  • 482 Åndalsnes–Vestnes
  • 681 FRAM Ekspress Ålesund–Vestnes–Åndalsnes
  • 901 FRAM Ekspress Kristiansund–Oppdal
  • 905 FRAM Ekspress Ålesund–Molde–Kristiansund–Trondheim

I den gjeldende perioden vil det ikke være togbuss til Ålesund på siste togankomst til Åndalsnes.

Så snart som mulig

– FRAM vil sammen med våre operatører jobbe for å få tilpasset rutetidene våre til de nye togtidene så snart som mulig. I mellomtiden må vi dessverre be de reisende om å være forberedt på manglende korrespondanse, opplyser Tor Erik Kirkeland, rådgiver for drift i FRAM i Møre og Romsdal fylkeskommune.

– I reiseplanleggeren på FRAMs nettside og i FRAM-appen vil det til en hver tid være oppdatert informasjon om rutetidene for bussene. Vi vil også komme med mer informasjon så snart vi vet hvordan tilpassingen av rutetidene for bussene blir, sier Kirkeland.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Slutt med svada Sve!
@Arne AlmaasJa, då er nok bekymringa i KS2 rapporten for Kjerringsundet legitim. Er Aukra kommune kredittverdig i 35 år etter eventuell ...
Arne Almaas 4 timer siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøHvis vi legger til de ekstra ressursene som angitt:30 milliarder m³ gass tilsvarer 29,55 millioner Sm³ o.e.50 milliarder m³ gass ...
Terje Sundsbø 5 timer siden Slutt med svada Sve!
@Arne AlmaasDu kan regne du også: Ormen Lange Fase 3 åpner for at feltet kan øke gassproduksjonen med 30-50 milliarder kubikkmeter ...
Arne Almaas 6 timer siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDet er ikke mitt lodd i livet å finne ny gass for det britiske markedet. Jeg belyser fakta tatt fra ...
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDu har definitivt ikkje studert massedisponeringa i dokumenta som SVV har lagt fram. 
Terje Sundsbø 17 timer siden Slutt med svada Sve!
@Arne AlmaasHvor stor andel av Storbritannia sine årlige gassbehov dekker Nyhamna? Med en levetid på bare vel 4 år, hvor skal ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse