Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
31 august 2023 11:14
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO

På grunn av problemene på Dovrebanen etter ekstremværet, endrer SJ Nord togtidene for Raumabanen og Dovrebanen på kort varsel, opplyser FRAM.

Dette fører til at FRAM sine busser ikke kommer til å korrespondere med togene i en periode fremover. Endringen i togtider skjer fra mandag 4. september til og med 9. desember 2023.

Annonse
Annonse

Nye togtider innebærer at FRAM må endre driftsopplegget sitt, og at FRAM sine operatører må endre skiftordningen til sine sjåfører.

Det korte varslet gjør at det ikke er nok tid til få gjennomført dette før de nye togtidene trer i kraft. Passasjerer som skal reise med buss til eller fra togreiser på Raumabanen eller Dovrebanen må derfor være forberedt på at det være endringer i korrespondanse mellom buss og tog.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Disse rutene blir berørt av endringen i togtidene:

  • 100/101 FRAM Ekspress Volda–Ålesund–Molde–Kristiansund
  • 420 FRAM Ekspress Molde–Åndalsnes
  • 482 Åndalsnes–Vestnes
  • 681 FRAM Ekspress Ålesund–Vestnes–Åndalsnes
  • 901 FRAM Ekspress Kristiansund–Oppdal
  • 905 FRAM Ekspress Ålesund–Molde–Kristiansund–Trondheim

I den gjeldende perioden vil det ikke være togbuss til Ålesund på siste togankomst til Åndalsnes.

Så snart som mulig

– FRAM vil sammen med våre operatører jobbe for å få tilpasset rutetidene våre til de nye togtidene så snart som mulig. I mellomtiden må vi dessverre be de reisende om å være forberedt på manglende korrespondanse, opplyser Tor Erik Kirkeland, rådgiver for drift i FRAM i Møre og Romsdal fylkeskommune.

– I reiseplanleggeren på FRAMs nettside og i FRAM-appen vil det til en hver tid være oppdatert informasjon om rutetidene for bussene. Vi vil også komme med mer informasjon så snart vi vet hvordan tilpassingen av rutetidene for bussene blir, sier Kirkeland.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse