Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
07 november 2023 09:18
Del på Facebook
Fra 20. november vil Pepsi Max få nye korker. Foto: Terje Pedersen / NTB
Fra 20. november vil Pepsi Max få nye korker. Foto: Terje Pedersen / NTB

Fra og med 20. november begynner Ringnes å bruke korker som sitter fast på halvlitersflaskene med Pepsi Max.

Brusprodusenten varslet endringen allerede i oktober, men har nå satt en dato for når endringen trer i kraft på det populære produktet.

Kommunikasjonssjef Nicolay Bruusgaard i Ringnes sier til Nettavisen at hver tredje brus som selges i Norge, er en Pepsi Max. Mozell og Solo får samtidig samme system.

– Vi er selvfølgelig spent på reaksjonene der ute og anerkjenner at det er ulike syn på de nye korkene. Samtidig har vi ikke noe valg. Vi må følge de nye EU-kravene, sier han til avisen.

Annonse
Annonse

Det er EU-kravet om festede korker på drikkeflasker som er bakgrunnen for det nye korksystemet. Ordningen trer i kraft 3. juli 2024. Kravet følger av EUs plastdirektiv, hvor det heter at korker skal henge fast på flasken etter åpning.

Ringnes har allerede innført de nye korkene på Farris-flaskene.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse