Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Stig Anders Ohrvik, Nordmørslista
Artikkel
15 mai 2018 14:49
Del på Facebook
Foto: Nordmørslista
Foto: Nordmørslista
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Romsdalsaksen AS har i en periode samlet inn penger for å få utarbeidet en samfunnsnytteanalyse som viser fordelene og ulempene med Romsdalsaksen versus Møreaksen. Denne er tenkt brukt til å påvirke de folkevalgte til å be om en utredning for en oversjøisk kryssing av Romsdalsfjorden.

En samfunnsnytteanalyse vil spesielt omhandle bo-/arbeidsmarkedsområder, og vurdere hva og hvor lønnsomt det er for samfunnet å investere i fergefri E39 over Romsdalsfjorden i forhold til nullalternativet som er dagens løsning med ferger.

Nordmørslista har 15. mai 2018 vedtatt å bevilge det beløpet som mangler for å kunne igangsette en slik samfunnsnytteanalyse. Så vidt vi er kjent med, er beløpet som mangler for å kunne sette i gang pr. i dag kr 16.199,–.

Dette beløpet blir overført fra Nordmørslista til innsamlingskontoen i dag.

Stig Anders Ohrvik, Nordmørslista

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse