Sammenslåingen av Stamina AS og Family Sports Club gjør at treningssenterkjeden nå er Norges nest største med mer enn 70.000 medlemmer. Kjeden består av mer enn 60 treningssentre med egeneide, deleide og franchise sentre.
Fra 1. januar 2020 vil hele den nye treningssenterkjeden benytte Crone AS sine tjenester for å hjelpe deres medlemmer til å få betalt.
For administrerende direktør Trygve Hagen var det et opplagt valg.
– Family Sports Club skal være Norges beste på kundeopplevelser. Vi skal levere gode treningsopplevelser, og vi skal tilby helse- og behandlingstjenester når det er nødvendig.
– For oss er det essensielt å ha en partner som aktivt bidrar med ekstraordinær kundeservice for de medlemmene som ikke har fått betalt, og som kan påvirke churn (medlemsfrafall) positivt.
– Crone har i en årrekke jobbet med de treningssenterkjedene som er gode på dette, og kan vise til strålende resultater i forhold til medlemstilfredshet og svært høy løsningsgrad. Økonomien i utestående fordringer er også svært viktig, sier Hagen.
– Det er hyggelig å se at den jobben vi gjør hver dag for våre kunder, nemlig å ivareta deres kunder og medlemmer selv om de betaler for sent, blir lagt merke til. Flere og flere i treningssenterbransjen ser nå verdien av å ta vare på disse. Vi kan i tillegg dokumentere at med personlig og proaktiv medlemsservice, oppnår vi høyest mulig løsningsgrad og fornøyde medlemmer, sier salgs- og markedsdirektør Ronny Helseth i Crone AS.
– Som partner til Family Sports Club forplikter vi i Crone oss til å hver eneste dag levere gode opplevelser for deres medlemmer. Vi skal bidra til at de får betalt på en slik måte at de fremdeles er motiverte til å fortsette medlemskapet sitt.
Crone AS er systemuavhengige og bistår i dag mer enn 200 treningssentre i alle medlemssystemer med medlemsservice og oppfølging av ubetalte treningsavgifter.