Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
15 november 2019 22:39
Del på Facebook
Illustrasjonsfoto: Volkswagen-logo Markus Schreiber / AP Photo / NTB scanpix
Illustrasjonsfoto: Volkswagen-logo Markus Schreiber / AP Photo / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Volkswagen Group planlegger å investere 60 milliarder euro i å legge om produksjonen. Selskapet skal satse på elektriske biler.

Den tyske bilprodusenten skal de neste årene produsere 75 ulike modeller elbiler og 60 ulike hybridmodeller. Det kom fram da selskapet presenterte den nye strategien sin fredag ettermiddag.

Volkswagen Group eier flere bilmerker i tillegg til Volkswagen, blant dem Audi, Skoda, BMW, Lamborghini og Bently.

Innen 2029 planlegger Volkswagen Group på å ha produsert over 26 millioner elbiler og seks millioner hybridbiler.

– Volkswagen fokuserer sine investeringer på fremtidens bevegelighet, sa styreleder i selskapet Dieter Poetsch under pressekonferansen.

Handelskrig og brexit har rammet den tyske bilindustrien hardt.

– I lys av en dårligere økonomisk situasjon, jobber vi også med å øke produktiviteten, effektiviteten og bunnlinjen så vi er sikre på å nå målene våre, sa administrerende direktør i Volkswagen Herbert Diess.

Under pressekonferansen kom det også fram at Audi får ny sjef. Han heter Markus Duesmann.

– Jeg vil gjøre alt i min makt for å utnytte det fulle potensialet i Audi, sa Duesmann under pressekonferansen fredag.

Torsdag varslet Mercedes-eier Daimler at de skal kutte én milliard euro innen utgangen av 2022.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse