Annonse
KSU – Vipps – desktop
Steinar Melby
Nordmørsbilder
Steinar Melby
11 oktober 2020 18:41
Del på Facebook

Foto: Steinar MelbyFoto: Steinar Melby

Det gamle ferjeleiet på Vinsternes i Aure. Etter at Imarsundbrua som krysser Imarsundet mellom øya Stabblandet og Jørnøya ble åpnet 15. januar 2007 og det ble det fergefritt fra Tømmervåg til kommunesenteret Aure og videre til Kyrksæterøra og Trondheim, ble fergeforbindelsen nedlagt. 

På bildet ser vi til venstre for fergetillegget, Nothaugen Fiskecamping og Vågaskaget. Vågen som fergetillegget ligger i, er Sør Vingsnesvågen.

Til høyre ser vi  fylkesvei 680 som går mellom Kristiansund og Stormyra i Heim. Veiens lengde (unntatt fergestrekningen) er 111,6 km, hvorav 67,5 km i Møre og Romsdal og 44,1 km i Trøndelag.

Den tar av fra Øygarden i Kristiansund og går til Seivika, derfra med ferge til Tømmervåg på Tustna, videre østover langs kysten, forbi Aure til Svanem, videre sørover gjennom Kyrksæterøra til Stormyra der den møter E39.

Flere bilder fra Steinar Melby, finner du på Facebookadressen: https://www.facebook.com/steinar.melby.1

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse