Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
15 mai 2020 12:42
Del på Facebook
Illustrasjon: Skjermdump fra Google Street View
Illustrasjon: Skjermdump fra Google Street View
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Fylkesadministrasjonen fortjener positiv omtale for fremlegget til uttale i sak 26/20 «Nasjonal transportplan 2022–2030», skriver Romsdalsaksen AS i en pressemelding.

Uttalen er gjengitt i sin helhet under.

Vi ser det slik at her har administrasjonen klart å sette fingeren på det som virkelig er en utfordring i Møre og Romsdal, vedlikeholdsetterslep og forsterka satsing på vedlikeholdsmidler. Og det er selvsagt administrasjonens oppgave.

En skal ikke ha kjørt mye rundt i Møre og Romsdal for å kunne støtte dette. Mest synlig er dekketilstanden, med også mangel på generelt vedlikehold som skifting av stikkrenner, rekkverk, grøfter/drenering og manglende bæreevne o.s.v.

Dårlig er det på riksvegnettet, men enda verre er det på fylkesvegnettet, her trengs det et stort krafttak vil kreve ekstraordinære midler.

At det denne gangen ikke er rom for de store gigantprosjektene som noen politikere ønsker å prioritere, bør de forstå. Uansett fjordkryssing, er det både prekært og omforent å få oppgradert Eksportvegen E136/E39 mellom Digernes-Ørskogfjellet.

Derfor, all honnør til fylkesadministrasjonen for sitt saksfremlegg!

Selv om flertallsfremlegget som til slutt ble vedtatt ble noe endret, ser vi at det har en rød trå om VEDLIKEHOLD!

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 14 timer siden Etterlyser rømling internasjonalt
TK viser usladdet bilde.
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse