Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
24 juni 2020 10:53
Del på Facebook
Samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF) går inn for en kraftig omorganisering av Kystverket. Omorganiseringen følger opp anbefalingene fra Kystdirektøren, som vil at Kystverket organiseres etter funksjoner. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF) går inn for en kraftig omorganisering av Kystverket. Omorganiseringen følger opp anbefalingene fra Kystdirektøren, som vil at Kystverket organiseres etter funksjoner. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kystverket skal gjennom en omfattende omorganisering i tiden framover. Fem regionskontorer som driver med flere oppgaver skal nå organiseres etter funksjoner.

Kystverket er i dag organisert i fem regionskontorer i Arendal, Haugesund, Ålesund, Kabelvåg og Honningsvåg. Disse driver i dag med alle de forskjellige oppgavene som Kystverket har ansvar for.

Omorganiseringen innebærer at Kystverket skal gå fra å være inndelt i regionkontorer til å være organisert etter funksjoner. Alle kontorer vil bli beholdt, men få ansvar for hver sin hovedfunksjon.

Kystverkets arbeid blir nå inndelt i fire virksomhetsområder: Transport, havn og farled; Navigasjonsteknologi og tjenester; Miljøberedskap og Lostjenesten.

– Jeg føler meg trygg på at den nye organisasjonsmodellen vil legge til rette for at Kystverkets ansatte kan videreføre sitt gode arbeid med å legge til rette for effektiv, sikker og miljøvennlig sjøtransport. Kystverket er også viktig for kystsamfunnene våre. Det er derfor viktig å opprettholde fysisk tilstedeværelse i hele landet slik vi nå gjør med å beholde virksomhet på alle stedene Kystverket i dag har regionkontorer, sier samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF).

Ledelsen av alle de fire virksomhetsområdene vil bli samlet i Ålesund sammen med kystdirektøren.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Hans-Peter Kaaresen 6 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøFylkeskommunen har adskillig flere "alvorlige" (som du skriver) problemer enn Møreaksen å ta seg av.  Særinteressene i Møreaksen har splittet ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
Naturvernforbundet deltok som tilhøyrar på konferansen vel vitande at dette var lobbyverksemd.Vi var der for å plukke opp styringssignal, først ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøEnten det er Stortinget si samansetning, eller det er meir eller mindre nøytrale meiningsmålingar så er det til sjuande og ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrStortinget er ikke basert på meningsmålinger, men på valgresultat. Partiene Høyre, Senterpartiet, Venstre, KrF og Arbeiderpartiet prioriterte Møreaksen under NTP-behandlingen ...
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøEg forstår godt kva som skjer og har skjedd.Møreaksen vart handsama som ei strekning heile tida, men vart framdriftsmessig splitta ...
Terje Sundsbø 22 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Frode HeimenMeget bra forklart. Den som ikke skjønner dette, fordtår rett og slett ikke sammenhengen. I alle fall hvis de fortsatt ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse