Annonse
NTB
Artikkel
NTB
24 juni 2020 10:53
Del på Facebook
Samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF) går inn for en kraftig omorganisering av Kystverket. Omorganiseringen følger opp anbefalingene fra Kystdirektøren, som vil at Kystverket organiseres etter funksjoner. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF) går inn for en kraftig omorganisering av Kystverket. Omorganiseringen følger opp anbefalingene fra Kystdirektøren, som vil at Kystverket organiseres etter funksjoner. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kystverket skal gjennom en omfattende omorganisering i tiden framover. Fem regionskontorer som driver med flere oppgaver skal nå organiseres etter funksjoner.

Kystverket er i dag organisert i fem regionskontorer i Arendal, Haugesund, Ålesund, Kabelvåg og Honningsvåg. Disse driver i dag med alle de forskjellige oppgavene som Kystverket har ansvar for.

Omorganiseringen innebærer at Kystverket skal gå fra å være inndelt i regionkontorer til å være organisert etter funksjoner. Alle kontorer vil bli beholdt, men få ansvar for hver sin hovedfunksjon.

Kystverkets arbeid blir nå inndelt i fire virksomhetsområder: Transport, havn og farled; Navigasjonsteknologi og tjenester; Miljøberedskap og Lostjenesten.

– Jeg føler meg trygg på at den nye organisasjonsmodellen vil legge til rette for at Kystverkets ansatte kan videreføre sitt gode arbeid med å legge til rette for effektiv, sikker og miljøvennlig sjøtransport. Kystverket er også viktig for kystsamfunnene våre. Det er derfor viktig å opprettholde fysisk tilstedeværelse i hele landet slik vi nå gjør med å beholde virksomhet på alle stedene Kystverket i dag har regionkontorer, sier samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF).

Ledelsen av alle de fire virksomhetsområdene vil bli samlet i Ålesund sammen med kystdirektøren.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 6 timer siden Etterlyser rømling internasjonalt
TK viser usladdet bilde.
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse