Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
21 juli 2020 23:16
Del på Facebook
Karsten Warholm ble tidenes raskeste på 300 meter hekk under «Impossible Games» på Bislett 11. juni. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix
Karsten Warholm ble tidenes raskeste på 300 meter hekk under «Impossible Games» på Bislett 11. juni. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Karsten Warholm tar sats mot nye rekorder i Monaco og Stockholm i august. 24-åringen erkjenner at han blir skuffet om det ikke skjer.

Warholms bønn om at 400 meter hekk blir en del av øvelsesprogrammet på Stade Louis i Monaco er blitt hørt. Bare Kevin Youngs 46,78 fra OL-finalen i 1992 er bedre enn Warholm på distansen, men det ønsker han å gjøre noe med.

– Jeg kan i hvert fall love at jeg kommer til å prøve å ta ut det maksimale potensialet mitt. Hver gang jeg stiller til start, prøver jeg å løpe fortere enn jeg noen gang før har gjort. Det er uinteressant å gjøre noe annet, sier Warholm i et intervju med NRK.

Diamond League-stevnet i Monaco går av stabelen 14. august. Etter Monaco sikter Warholm seg inn mot Diamond League-stevnet i Stockholm 23. august. Der er han nesten sikker på at han setter både personlig og norsk rekord på 400 meter flatt.

– På den distansen er potensialet mitt åpenbart bedre enn persen min. Hvis jeg er i normal form, blir jeg skuffet om jeg ikke slår den norske rekorden, sa sunnmøringen.

Vurderer bobil

Warholm understreker at koronasituasjonen avgjør om han drar til den svenske hovedstaden.

Om han bestemmer seg for å dra, ser han på muligheter for hvordan han best kan styre unna smitte.

– En av mulighetene vi har snakket om er å leie en bobil, kjøre bortover og leve helt isolert i vår egen boble. Vi får se, sa Warholm.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse