Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
13 august 2020 21:56
Del på Facebook
SAS har en rekke fly stående på bakken på Gardermoen. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
SAS har en rekke fly stående på bakken på Gardermoen. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Nedbemanningene i flyselskapet SAS fortsetter til tross for endringer i permitteringsreglene. Norwegian vil heller ikke love at grepet redder arbeidsplasser.

– SAS er positive til en utvidet permitteringsordning, som gir selskaper en visst fleksibilitet i denne situasjonen. Samtidig er vi nødt til å tilpasse størrelsen på bemanningen til en fremtidig situasjon som beklageligvis ikke vil være dimensjonert på samme nivå som før korona, sier kommunikasjonsdirektør John Eckhoff i SAS til E24.

Han bekrefter videre at nedbemanningsprosessen, der selskapet tidligere har opplyst at de skal kvitte seg mellom 5.000 og 1.300 ansatte, fortsetter.

Når det gjelder Norwegian, som i mars permitterte 7.300 ansatte, sier selskapets kommunikasjonssjef Lasse Sandaker Nilsen at nyhetene om den forlengede permitteringsordningen er gode, men at det er helt avgjørende med flere tiltak.

– Fritak for myndighetspålagte avgifter må forlenges, for eksempel flypassasjeravgiften, sier han.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse