Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
26 august 2020 10:05
Del på Facebook
Finansminister Jan Tore Sanner deltok onsdag morgen på et pressetreff i forkant av regjeringens budsjettkonferanse. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
Finansminister Jan Tore Sanner deltok onsdag morgen på et pressetreff i forkant av regjeringens budsjettkonferanse. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Finansminister Jan Tore Sanner (H) vil bruke det som er nødvendig. Men når veksten går opp, må oljepengebruken ned, fastslår han.

Onsdag samlet regjeringspartiene seg til budsjettkonferanse på Statsministerens kontor i Oslo. Der skal rammene og hovedprioriteringene fastsettes for regjeringens forslag til statsbudsjett for 2021.

På et pressetreff like før møtestart forsvarte finansminister Jan Tore Sanner (H) den ekstraordinært høye bruken av oljepenger i 2020. Ifølge ham var denne pengebruken nødvendig for å unngå en dypere krise og enda flere arbeidsløse.

– Det var en riktig investering, sa Sanner.

– Samtidig må vi også sørge for at når veksten etter hvert tar seg opp og ledigheten går ned, så vil det også være mindre rom for å bruke like mye av våre felles sparepenger, la han til.

Full stopp blir det likevel ikke.

– Vi skal bruke det som er nødvendig for å styrke økonomien og sørge for at ledigheten går videre ned. Det er en viktig del av en trygg økonomisk styring.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse