Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
26 september 2020 09:29
Del på Facebook
Trine Skei Grande (50) er den første Venstre-lederen siden 1972 som har fått partiet over sperregrensen i to stortingsvalg på rad. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Trine Skei Grande (50) er den første Venstre-lederen siden 1972 som har fått partiet over sperregrensen i to stortingsvalg på rad. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Trine Skei Grande sier hun merket at det ble en ro i partiet med en gang Guri Melby ble innstilt som leder.

Hun mener Venstre er i trygge hender med kunnskapsminister Guri Melby som partileder. Melby ble foretrukket av valgkomiteen foran Abid Raja og Sveinung Rotevatn, som er innstilt som nestledere i partiet.

– Vi merket den roen som kom i partiet med en gang da hun ble innstilt. Den roen er mye verdt, både for henne, Abid, Sveinung og partiet, sier Grande til TV 2.

Hun mener den nye ledertrioen representerer en ny generasjon, som etterfølger en partiledelse der alle var over 50 år.

– Med de to nestlederne tror jeg vi har samlet alt det engasjementet og driven som en ledelse trenger fremover. Det blir en god løsning for partiet.

Melby har blitt omtalt som en kompromisskandidat. Skei Grande vil ikke kalle henne det, men hun erkjenner:

– Guri har ikke fløyer mot seg. Hun er en kvinnelig politiker og da får man slike karakteristikker, men jeg tror mange har sett gjennom koronakrisen at hun har vist lederegenskaper. Så har hun vært ute en dag før og vært byråd og stått i vanskelige saker og konflikter. Hun har en ydmykhet i møte med makten, som er viktig å ha.

Lørdag går Trine Skei Grande av som partileder i Norges eldste parti på Venstres landsmøte på Jessheim. Grande er den første Venstre-lederen siden 1972 som har fått partiet over sperregrensen i to stortingsvalg på rad.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse