Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
30 oktober 2020 13:10
Del på Facebook
Manchester United-manager Ole Gunnar Solskjær skulle gjerne hatt muligheten til å bruke fem innbyttere også i Premier League. Foto: Oli Scarff / AP / NTB
Manchester United-manager Ole Gunnar Solskjær skulle gjerne hatt muligheten til å bruke fem innbyttere også i Premier League. Foto: Oli Scarff / AP / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ole Gunnar Solskjær skulle gjerne hatt fem innbyttere tilgjengelig også i Premier League og sier han ikke kan forstå at klubbene stemte imot ordningen.

Innbyttersituasjonen ble tema da Manchester United-manageren holdt pressekonferanse foran søndagens storkamp mot Arsenal på Old Trafford.

I Europa har lagene mulighet til å bytte inn fem spillere i hver kamp, noe Solskjær dro nytte av i 5-0-seieren over RB Leipzig onsdag. I Premier League er det derimot den gamle regelen om tre innbyttere som gjelder, til tross for koronasituasjonen.

– Jeg kan ikke forstå at avstemningen gikk imot det (fem innbyttere). For vi må ta vare på spillerne og tenke på dem. Denne sesongen er den mest krevende noensinne, sa en tydelig engasjert Solskjær før han fortsatte:

– Jeg kan forstå hvorfor klubber stemte imot, men om du tenker deg om, og tar hensyn til spillernes fysiske og mentale helse, er den eneste fornuftige løsningen at man kan få hvile et par spillere til. Vi har allerede sett mange skader i Premier League, og andre managere har også snakket om dette. Vi som managere må ta vare på spillerne. Så ja, jeg ville ønsket å ha fem innbyttere.

Tøff start

United fikk en kort sesongoppkjøring som følge av at forrige sesong ble avsluttet først i august, og Solskjær slet med spillere som ikke var i kampform da Premier League kom i gang igjen.

Det ga utslag blant annet i 1-3 hjemme mot Crystal i serieåpningen og et stygt 1-6-tap mot Tottenham i neste hjemmekamp. Nå ser det imidlertid bedre ut for nordmannen.

– Ethvert resultat så brutalt som 1-6, krever en reaksjon. Det er blitt håndtert internt, vi har gjort noen endringer, og vi har fått flere spillere friske. Og responsen har vært fantastisk. Vi føler oss skarpe, sterke og konkurransedyktige i hver kamp, sier nordmannen.

– Enorme krav

En annen manager som nylig tok til orde for at man burde ha fem innbyttere i Premier League, som i de andre ligaene i Europa, er Chelseas Frank Lampard.

Han uttalte ifølge Daily Mail at det var en stor tabbe å stemme imot innbytterløsningen som ble brukt like etter koronautbruddet.

– Dette blir en sesong vi aldri har sett maken til, og ingen av oss kan kontrollere det. Denne situasjonen er utfordrende for fotballen, og den forsvinner ikke. Kravene til spillerne er enorme i hver klubb, sier Lampard.

For Solskjærs del ser det i det minste bra ut for øyeblikket. I Premier League-troppen er kun koronasmittede Alex Telles, langtidsskadde Jesse Lingard og Eric Bailly, samt suspenderte Anthony Martial, utilgjengelige mot Arsenal søndag.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse