Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
Redaksjonen
05 februar 2021 10:14
Del på Facebook
Samferdselsutvalet har gått inn med 2. mill. kroner til samarbeidsprosjekt med Trygg trafikk. Målet er å halvere talet på drepne og hardt skadde. Fv: Lilly Gunn Nyheim (Ap), Heidi Nakken (H), Torgeir Dahl (H), Anne Marie Fiksdal (Frp), Carl Johansen (MDG), Kristin Sørheim (Sp), Geir Inge Lien (Sp), Ingunn Oldervik Golmen (Sp), Kim Thoresen-Vestre (SV), Randi H. Walderhaug Frisvoll (Krf), Frank Sve (Frp), Eva Vinje Aurdal (Ap), Bjarne Kvalsvik (UVS)
Samferdselsutvalet har gått inn med 2. mill. kroner til samarbeidsprosjekt med Trygg trafikk. Målet er å halvere talet på drepne og hardt skadde. Fv: Lilly Gunn Nyheim (Ap), Heidi Nakken (H), Torgeir Dahl (H), Anne Marie Fiksdal (Frp), Carl Johansen (MDG), Kristin Sørheim (Sp), Geir Inge Lien (Sp), Ingunn Oldervik Golmen (Sp), Kim Thoresen-Vestre (SV), Randi H. Walderhaug Frisvoll (Krf), Frank Sve (Frp), Eva Vinje Aurdal (Ap), Bjarne Kvalsvik (UVS)
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Samferdselutvalget i Møre og Romsdal fylkeskommune har vedtatt at årets budsjett på to mill. kr til holdningsskapende trafikksikkerhetsarbeid skal gå til samarbeidsprosjekt med Trygg trafikk.

– En viktig forutsetning for godt og målrettet arbeid med trafikksikkerhet er et tett samarbeid mellom flere aktører. De holdningsskapende prosjektene vi skal satse på i Møre og Romsdal er en del av Trygg trafikk sine nasjonale tiltak og skal bidra til at vi når målet vårt om å halvere antallet drepte og hardt skadde i trafikken i fylket innen 2030, sier leder av samferdselutvalget Kristin Sørheim.

Dette er satsingene fylkeskommunen og Trygg trafikk skal samarbeide om:

Trygge – og sikre barn
  • Sikring av barn i bil-kampanje for barnehager
  • Musikkteatret «ville veier og vrange skilt»
  • Kurs for barnehageansatte
  • Samarbeid med ungt entreprenørskap om økt bruk av sykkelhjelm
Trafikktrygg ungdomstid
  • Trafikksikkerhet i fotball- og håndballmiljøet
  • Kvalifiseringskurs for lærere – valgfag trafikk
  • Sosiale media for kommunikasjon med ungdom
  • Russ 2021
  • Reklamefilm om rusfri kjøring sammen med MA Rusfri
  • Trafikksikkerhet for fotgjengere og syklister
  • Reflekskampanje
  • Reflekskonkurranse
  • Digitalt forum: sykkeldyktig.no
Samordning av trafikksikkerhetsarbeidet
  • Godkjenningsordningen «Trafikksikker kommune»
  • Trafikksikkerhetsarbeid for flyktninger – introprogram
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 6 timer siden Etterlyser rømling internasjonalt
TK viser usladdet bilde.
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse