Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Steinar Melby
Artikkel
16 mai 2021 17:54
Del på Facebook
Foto: Ole-Morten Hestetun
Foto: Ole-Morten Hestetun
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Bratte forsvarlige turer får sin egen gruppe gjennom KNT Fjellsport. Fokuset ligger på klatring, brevandring, randonee og andre fjellaktiviteter som krever spesiell kompetanse.

– Denne etableringen er viktig for å nå en gruppe som KNT kanskje ikke har vært så flinke med å nå tidligere, og som har vært savnet. Unge voksne som søker litt mer fart og spenning, sier daglig leder Roar Halten.

Lav terskel, stor takhøyde

Selv om det krever noe spesialkompetanse å dra på en del av de bratteste turene, så er tanken at det skal være et lavterskeltilbud der opplæring og kompetanse bygges i felleskap.

– Man trenger ikke å være klatrer eller å ha tatt alle skredkursene for å være med KNT Fjellsport på tur, sier talsmann Ole-Morten Hestetun i KNT Fjellsport.

Inkludering og felleskap rundt lidenskapen om fart og spenning i fjella er det viktigste i gruppa. Alle har vært ny en gang og de nye skal bli tatt like godt imot som de mer erfarne.

Bli med

For å bli kjent med KNT Fjellsport, så er et godt utgangspunkt sosiale medier. Det er opprettet en egen gruppe på Facebook og KNT Fjellsport kan følges på Instagram. På nettsiden til KNT, Facebook og på Instagram kan man også se mange av de aktivitetene som er planlagt i tiden som kommer.

KNT Fjellsport blir fjellsportgruppe nummer 37 under Den Norske Turistforenings paraply. KNT Fjellsport vil som de andre fjellsportgruppene arbeide for å fremme et enkelt, aktivt, trygt og miljøvennlig friluftsliv i fjellet, med særlig vekt på brevandring, klatring, grotting, tinderangling og fjellskiløping.

Roar Halten fotoGroHaltenRoar Halten. Foto: Gro Halten

Ole Morten Hestetun fotoKNTOle-Morten Hestetun. Foto: Selvportrett

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 6 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDet som er hovedargumentet frå di side er at Otrøya og Gosssen skal få fastlandssamband. Og det kan bare skje ...
Terje Sundsbø 7 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDu sier at premisset for fergefri E39 er at det først og fremst skal legge til rette for fergeavløsning for ...
Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDet er det eg har sagt. Fergefri veg til Otrøya er i realiteten ein konsekvens av fergefri E39 frå Ålesund ...
Terje Sundsbø 15 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDen raskeste traséen for Møreaksen går over Otrøya – det er ingen premiss for fergefri E39. Som en konsekvens av ...
Geir Ole Sætremyr 17 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDersom premisset er at E39 skal først og framst legge til rette for fergeavløysing til Otrøya og Gosssen er argumentrekka ...
Terje Sundsbø 19 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrNår du ikke har argumenter til artikkelen, så skriver du om noe helt annet. Les innlegget til Rasmussen en gang ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse