Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
23 mai 2021 06:17
Del på Facebook
Både SAS og Norwegian nedskalerer sommerplanene inntil videre. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Både SAS og Norwegian nedskalerer sommerplanene inntil videre. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Både SAS og Norwegian opplyser at det blir færre avganger til utlandet enn planlagt på forsommeren.

Norwegian la i romjulen ut 60 direkteruter fra Norge i sommer. I februar kunngjorde SAS at de skulle åpne 180 ruter fra Skandinavia gjennom våren og sommeren. Utenlandske selskaper som KLM hadde også planer om å øke tilbudet. Det blir det ikke noe av, skriver Aftenposten/E24.

Forlengelsen av det globale reiserådet til 1. juli gjør at både antall ruter og frekvens blir lavere enn det selskapene håpet på for noen få måneder siden.

– Fortsatt er det slik at vi er avhengige av at reiserestriksjonene letter og etterspørselen etter flybilletter tar seg opp, forklarer pressesjef John Eckhoff i SAS.

Norwegian har kvittet seg med to tredjedeler av flåten – fra 140 ned til 51 fly. Det betyr at selskapet ikke vil være tilbake til gammelt nivå, uansett hvilke restriksjoner som gjelder.

– Det er fortsatt usikkerhet rundt hvordan alt utvikler seg. Det innebærer at vi kan være nødt til å justere ruteprogrammet ytterligere, skriver kommunikasjonssjef Charlotte Holmbergh Jacobsson i Norwegian i en epost.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse