Annonse
Redaksjonen
Artikkel
Redaksjonen
16 august 2021 09:29
Del på Facebook
Norske Shells nye toppledelse samlet på Solastranden tidligere i sommer. Fra venstre: Clare McIntyre, Frode Lefdal, Mona Nilsen, Marianne Olsen, Torbjørn Tidemann, Claire Richardson-Dissel og Bjørn Melaa. Nils-Erik Hellem, som har kontorsted i Midt-Norge, var til stede på Teams når bildet ble tatt.
Norske Shells nye toppledelse samlet på Solastranden tidligere i sommer. Fra venstre: Clare McIntyre, Frode Lefdal, Mona Nilsen, Marianne Olsen, Torbjørn Tidemann, Claire Richardson-Dissel og Bjørn Melaa. Nils-Erik Hellem, som har kontorsted i Midt-Norge, var til stede på Teams når bildet ble tatt.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

A/S Norske Shell har fått ny ledergruppe som del av en omfattende prosess for å forenkle selskapet. Målet er enda bedre drift av gass-virksomheten, være best på helse, miljø og sikkerhet og å bli en verdifull partner for Norge også i det grønne skiftet.

Det melder selskapet i en pressemelding i dag. 

Marianne J. Olsnes tiltrådte rollen som administrerende direktør i 2020 og har redusert størrelsen på toppledergruppen fra tretten til åtte. Nils-Erik Hellem kommer fra selskapets internasjonale virksomhet til rollen som direktør for Nyhamna. Clare McIntyre, fra tidligere rolle i Houston, er direktør for Ormen Lange mens Frode Lefdal er direktør for Knarr og Linnorm. Bjørn Melaa er direktør for forretningsutvikling og ikke-opererte lisenser, Claire Richardson-Dissel teknisk direktør og Torbjørn Tidemann direktør for finans, kommersielt og forbedring. Mona Nilsen har tiltrådt den nye rollen som direktør for organisasjon og HMS.

Shell i Norge består nå av om lag 420 medarbeidere, fordelt på hovedkontoret i Stavanger-regionen, Nyhamna på Aukra og kontorer i Kristiansund, Florø og Oslo.

Hovedvirksomheten er knyttet til Nyhamna prosessanlegg som Shell drifter på vegne av Gassco samt operatør-oppgavene for Norges nest største gassfelt, Ormen Lange i Norskehavet. Shell jobber aktivt med utbyggingsplaner for å sikre økt utvinning fra dette feltet. I parallell arbeides det også med å få til en utbygging av Linnorm – et av de største gassfunnene på norsk sokkel som enda ikke er utviklet. Shell er også en aktiv medeier i Troll-feltet.

Innen 2050 skal Shell være et globalt energiselskap med Co2-regnskap på netto null. I Norge er Shell en av tre partnere i CCS-selskapet Northern Lights og eier el-ladeselskapet NewMotion. Selskapet jobber også aktivt med å etablere virksomhet i havvind, blått og grønt hydrogen og avansert produksjon av bio-olje. Shell er også aksjonær i det norske batteriselskapet Corvus Energy. 

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse