Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
08 januar 2022 13:42
Del på Facebook
Helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol (Ap) vil gjøre fremtidens koronarestriksjoner mer forutsigbare.Foto: Javad Parsa / NTB
Helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol (Ap) vil gjøre fremtidens koronarestriksjoner mer forutsigbare.Foto: Javad Parsa / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det skal komme en langsiktig strategi fra regjeringen om hvordan vi skal leve med koronaviruset, sier helseminister Ingvild Kjerkol (Ap) til Aftenposten

Den nye strategien for hvordan vi skal leve med korona blant oss på sikt skal komme om nær tre måneder, i april, skriver avisa.

Videre ønsker Kjerkol å gjøre koronatiltak mer forutsigbare for bransjene som blir rammet.

– Vi ønsker å forberede oss på nye situasjoner hvor vi må reagere raskt med forutsigbarhet for bransjene som rammes hardt og brutalt, sier Kjerkol til Aftenposten.

Regjeringen har gitt Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratet i oppdrag å utarbeide nye tiltakspakker, slik at man skal kunne velge en pakke med koronarestriksjoner ut ifra hvordan et nytt utbrudd eller en ny variant rammer.

I tillegg vil Kjerkol bedre vilkårene for forskning på tiltakenes virkning, samt ruste opp helsevesenet, sier hun.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse