Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Terje Holm
Artikkel
12 september 2022 10:16
Del på Facebook
Et historisk møte mellom nyoppussede «Nordsund» og «Angvik» på havna i dag. Foto: Terje Holm
Et historisk møte mellom nyoppussede «Nordsund» og «Angvik» på havna i dag. Foto: Terje Holm
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Gamle «Nordsund» har blitt pusset opp og tok en tur på havna dag.

Den historiske Sundbåten har fått igjen sine opprinnelige farger og skorsteinsmerke. Det er slik vi husker «Nordsund», som gikk i rute på havna fra 1965 til 2005. «Angvik» fløytet til sin gamle venn når de møttes på havna i formiddag. «Nordsund» ble bygd ved Storvik Mek. Verksted i 1964–1965.

«Nordsund» i rute i 1965. Foto: Alfred Bech«Nordsund» i rute i 1965. Foto: Alfred Bech

Det norske og danske kongeparet reiste med «Nordsund» under Kongebesøket ved byjubileet i 1992. Bilde fra Sundbåtboken.Det norske og danske kongeparet reiste med «Nordsund» under Kongebesøket ved byjubileet i 1992. Bilde fra Sundbåtboken.

«Nordsund» på beddingen ved Storvik mek. Verksted i 1964. Bilde fra Næringshistorie Nordmøre.«Nordsund» på beddingen ved Storvik mek. Verksted i 1964. Bilde fra Næringshistorie Nordmøre.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøDette under forutsetning at strekninga Vik til Molde står ferdig i 2032 med oppstart av innkreving av bompengar i 2033. ...
Terje Sundsbø 7 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrEn plass blant de øverst rangerte i NTP basert på netto samfunnsnytte pr. investert krone er faktisk noe å skryte ...
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøBompengeperioden er 20 år + 5 år dersom lånet ikkje er betalt etter 20 år. Dei siste 5 åra med ...
Terje Sundsbø 11 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrBasert på KS2-analysen så er bompengeperioden avsluttet i 2050, og bompengeopplegget er robust.Fortsatt svarer Naturvernforbundet ikke på de spørsmålene jeg ...
Geir Ole Sætremyr 14 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøMed forventa prisstigning og rentekostnader vil bompengebetalinga for Ørskogfjellet til Vik beløpe seg til 600 millionar, minst. Med ÅDT på ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDet er ingen som har påstått at E136 Eksportveien skal gå via Vik. Det er ikke det samme som at ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse