Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
01 oktober 2022 15:43
Del på Facebook
I løpet av de fire siste månedene har kredittkortgjelden som ikke blir betalt ved forfall i Norge økt med 1,1 milliarder kroner.Foto: Jon Olav Nesvold / NTB
I løpet av de fire siste månedene har kredittkortgjelden som ikke blir betalt ved forfall i Norge økt med 1,1 milliarder kroner.Foto: Jon Olav Nesvold / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I løpet av de fire siste månedene har kredittkortgjelden i Norge som ikke blir betalt ved forfall, økt med 1,1 milliarder kroner.

Forrige måned ble det samlede kredittkortgjelden redusert med 500 millioner kroner. 700 millioner ble betalt ved forfall, mens 400 millioner ble rentebærende kreditt.

– Det er bekymringsfullt hvis trenden med økning av rentebærende kredittkortgjeld fortsetter, siden dette kan tyde på at flere sliter med å betale på grunn av økte renter og kostnader, sier Svein Ove Karstensen, daglig leder i Norsk Gjeldsinformasjon, i en pressemelding.

Den totale forbruksgjelden i Norge er uendret fra forrige måned og er på 150,5 milliarder kroner, opplyser Norsk Gjeldsinformasjon. Men i løpet av de tolv siste månedene har forbruksgjelden økt med 900 millioner kroner.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 15 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse