Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
04 januar 2023 11:03
Del på Facebook
Widerøe avsluttet året med mange værkanselleringer og høyt sykefravær. Foto: Terje Pedersen / NTB
Widerøe avsluttet året med mange værkanselleringer og høyt sykefravær. Foto: Terje Pedersen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Lav etterspørsel og dårlig vær førte til dårlige resultater for Widerøe i desember.

Desember har vært en måned preget av dårlig vær, med forsinkelser og vinterstormer. Flyselskapet Widerøe kansellerte 230 flyginger i perioden 22. desember til 2. januar. Det er dobbelt så mange som i 2019, skriver de i en pressemelding.

I tillegg har selskapet hatt et ekstraordinært høyt sykefravær, skriver NRK.

– Juletrafikken i 2022 er det mest krevende vi har sett i nyere historie, sier administrerende direktør Stein Nilsen i Widerøe til kanalen.

Annonse
Annonse

I desember hadde Widerøe 241.000 passasjerer, en oppgang på 8,6 prosent fra samme måned året før.

– Antall passasjerer i 2021 ble kraftig preget av omikron-utbruddet og nedstengning av samfunnet. Passasjerveksten i 2022 må derfor sees i lys av dette, skriver selskapet.

Om Widerøe

  • Widerøe er et norsk flyselskap som tilbyr ruteflyvninger til en rekke destinasjoner i Norge, Sverige og Danmark. Selskapet ble grunnlagt i 1934, og har siden den gang vokst til å bli et av de ledende flyselskapene i Norge.
  • Widerøe opererer en flåte på over 40 fly, og tilbyr både kortdistanse- og lavprisflyvninger.
  • Selskapet har hovedkontor i Bodø, og tilbyr flyvninger til en rekke destinasjoner i Norge, inkludert Tromsø, Trondheim, Kristiansund, Bergen, Stavanger, Kristiansand og Ålesund.
  • Widerøe samarbeider også med en rekke andre flyselskaper, slik at de kan tilby flyvninger til en rekke internasjonale destinasjoner.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse