Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
27 januar 2023 10:49
Del på Facebook
Foto: Anne Marit Øksenvåg Johansen Møre og Romsdal fylkeskommune
Foto: Anne Marit Øksenvåg Johansen Møre og Romsdal fylkeskommune
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Gang- og sykkelveien mellom Bådalen og Vebenstad skulle ha oppstart i år, men utsattes til 2025, skriver Møre og Romsdal fylkeskommune i en pressemelding.

– Fylkestinget i Møre og Romsdal har vedtatt rammene for 2023, og vedtaket er bakgrunnen for at prosjektet forskyves, skriver fylkeskommunen.

Den planlagte gangveien mellom Bådalen og Vebenstad i Averøy kommune er 1.100 meter lang og skal bidra til at beboere og barn til og fra skolen på Vebenstad kan bevege seg trygt langs veien. Målet for prosjektet er å tilrettelegge for en god og trafikksikker forbindelse for myke trafikanter på strekningen, i tillegg til å bidra til at flere vil gå og sykle i stedet for å kjøre bil.

Strekningen er noe svingete med krevende oversikt over myke trafikanter som ferdes på veien i dag. Det er også et boligfelt på strekningen under planlegging. Gang- og sykkelveien er regulert med tre meters bredde. Avstanden til kjørebanen er tre meter på det meste av veistrekningen, men kommer nærmere fylkesveien ved kryssing av Bådalselva. Broen over elven blir cirka 15 meter lang.

Fylkeskommunen har vedtatt oppstart i 2025, men det er satt av midler i økonomiplanen til å ferdigstille prosjekteringen i 2023.

– Når forarbeidet blir ferdig tidlig kan en på kort varsel starte opp prosjektet når klarsignalet kommer, skriver fylkeskommunen.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 5 timer siden Etterlyser rømling internasjonalt
TK viser usladdet bilde.
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse