Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
27 mai 2023 15:37
Del på Facebook
Fra 1. juni må du ha eget kurs for å kjøre fortere enn 50 knop med fritidsbåt eller vannscooter. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB
Fra 1. juni må du ha eget kurs for å kjøre fortere enn 50 knop med fritidsbåt eller vannscooter. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

Skal du kjøre fritidsbåt eller vannscooter over 50 knop fra 1. juni, holder ikke den vanlige båtførerprøven. Da innføres det krav om eget høyhastighetsbevis.

Kravet ble vedtatt i 2021, men innføres altså fra førstkommende torsdag, skriver NRK.

Man må ta et eget kurs for å få beviset, og dette kurset inneholder både en teoretisk og en praktisk del.

50 knop tilsvarer ca. 92 kilometer i timen.

(©NTB)

Annonse
Annonse
Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Rolf Erik Pedersen 10 timer siden Skrot fergene
Vil Rasmussen snakke om ressursbruken for å drifte Møreaksen, Vik - Julbøen?Eller passer det ikke?
Rolf Erik Pedersen 10 timer siden Skrot fergene
@Jan Rune HaukvikTautratunellen og Julsundbrua, er meningsløs, Jan Rune. Den vil ikke oppnå noe som er i nærheten av å ...
Terje Sundsbø 15 timer siden Grunnsolide Møreaksen
@Tor HansenMan kan ikke bruke pengene fra Nordøyvegen to ganger – disse pengene kan ikke finansiere flere fergeavløsningsprosjekter.Du har rett i ...
Terje Sundsbø 15 timer siden Grunnsolide Møreaksen
@Tor HansenMan kan ikke bruke pengene fra Nordøyvegen to ganger – disse pengene kan ikke finansiere flere fergeavløsningsprosjekter.Du har rett i ...
Tor Hansen 16 timer siden Grunnsolide Møreaksen
@Terje SundsbøLa oss si at bygger tunnel til Otrøya/Gossen og krysser Romsdalsfjorden via Sekken. Vis man så tar utgangspunkt i det ...
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Skrot fergene
@Jan Rune HaukvikOg då må også linjevalet over Ørskogfjellet vere avklart. Inkludert vurdering av nedbygging av natur og myr på begge strekningene
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse