Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
11 februar 2024 14:31
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO

Høsten 2023 tok en gruppe engasjerte personer innen forpleining i maritim næring saken i egne hender. De etablerte Interesseorganisasjon for forpleiningspersonell i maritim næring (IFM), en upolitisk, frivillig organisasjon for alle som jobber innen forpleining, uansett fartsområde.

IFM er stiftet av engasjerte fagfolk.

Annonse
Annonse

Behov for en samlet stemme

Organisasjonen ble etablert som en direkte respons på en rekke utfordringer og problemstillinger som forpleiningspersonell møter i sitt arbeid. Medlemmene i IFM representerer alle segmenter og stillingskategorier innen maritim forpleining, og organisasjonen fungerer som en plattform for å dele kunnskap, erfaringer og utfordringer.

En arbeidshverdag i endring

De siste 10–15 årene har maritim næring gjennomgått store endringer. Båtene har blitt større, forventningene til forpleiningspersonell har økt, og arbeidsoppgavene har blitt mer komplekse. Dette har ført til økt stress, mistrivsel og følelsen av ikke å strekke til i hverdagen for mange.

Annonse
Annonse

IFMs mål og ambisjoner

IFM har et ambisiøst mål om å sette forpleiningspersonell i maritim næring sine interesser i fokus.

De jobber for å:

  • drive lobbyvirksomhet inn mot politikere og forbund i maritim næring.
  • øke bevisstheten om forpleiningspersonells arbeidshverdag i media.
  • samle alle innen forpleining i maritim næring i en organisasjon for å fremme erfaringsutveksling og støtte.
  • samarbeide med utdanningsinstitusjoner for å gi et realistisk bilde av hva en jobb ombord innebærer.
  • jobbe for å forbedre arbeidsmiljøet ombord, blant annet gjennom å innføre etiske retningslinjer.

En invitasjon til alle

IFM inviterer alle som jobber innen forpleining i maritim næring til å bli medlemmer. Sammen kan de bidra til å forbedre arbeidshverdagen for alle som jobber i denne viktige bransjen.

Se IFMs nettside for mer informasjon.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse