Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Bernt Bøe
Artikkel
30 juli 2024 22:12
Del på Facebook
Søskenbarna Geir og Elise Settemsdal framfor «verkstedet» som husa konfeksjonsfabrikk, butikkar og posthus. Geir iført ekte kappe frå fabrikken! Foto: Bernt Bøe
Søskenbarna Geir og Elise Settemsdal framfor «verkstedet» som husa konfeksjonsfabrikk, butikkar og posthus. Geir iført ekte kappe frå fabrikken! Foto: Bernt Bøe

Tekstilindustri og handel i Settemsdalen er tema på museet i Bøfjorden søndag.

Har du ein Hjelmen-dress liggande? Lue eller kappe frå Settemsdal AS? Ta i så fall var på dei – som historiske eignating!

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Tradisjon vart industri

Skreddarfaget har tradisjonar i bygda. Jens Settemsdal, sønnen Sakarias og Skreddar-Sivert frå Liabakken var pionerar alt på 1800-talet. Etter å ha drive skredderi på eit loft i Negarden bygde familien Settemsdal i 1938 verkstedet Midtstad – attmed den noverande busshaldeplassen.

Hjelmen-dressen popuær

Med namnet Settemsdal AS vart dette ein betydeleg konfeksjonsfabrikk med bortimot tjue tilsette på det meste. Dei sauma kapper, dressar, luer og andre småartiklar – foutan den populære «Hjelmen-dressen».

Butikk og post

Etter at kledeproduksjonen slutta, var lokalet frå 1952 i periodar bruka som butikk – med daglegvarer og til slutt husinteriør. Nokre år var det også postekspedisjon her.

Annonse
Annonse

Denne fargerike bedriftshistoria blir søndag presentert på Bøfjorden Sjøbruksmuseum – i biletkåseri, samtale med sentrale personar og ei ørlita mannekengframsyning av orignalplagg.

Geir Settemsdal har skaffa opplysningar om butikken som faren Erik dreiv. Elise Settemsdal jobba her og har bladd i fotoalbumet sitt. Begge deltek under Dagens Tema på museet – og den som har liggande produkt frå Settemsdal AS, kan gjerne tipse Bøfjorden Historielag!

Helge Settemsdal viser ein Hjelmen-dress. Foto: Bernt BøeHelge Settemsdal viser ein Hjelmen-dress. Foto: Bernt Bøe

Tilsette tek bruspause på fabrikktrappa (1941). Bak sit Gunnar Skrøvset, Ragna Skrøvset (Settemsdal) og Kåre Settemsdal. Framme: Marit Skrøvset (Solem) og hennar tilkomande Sigurd Solem. Foto: PrivatTilsette tek bruspause på fabrikktrappa (1941). Bak sit Gunnar Skrøvset, Ragna Skrøvset (Settemsdal) og Kåre Settemsdal. Framme: Marit Skrøvset (Solem) og hennar tilkomande Sigurd Solem. Foto: Privat

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

@Terje SundsbøFlere? Er bare 1 trekantsamband ( 21 Skjeltene–Lepsøya–Haramsøya ) og et med 4 fergekaier (22 Brattvåg–Dryna–Fjørtofta–Harøya )  , som forsvant da....  
@Terje SundsbøEg har ikkje oversikt over trafikkauken samla, eller tellepunktet.  Men sidan du har det så bør du vise korta.Eg har ...
@Geir Ole SætremyrNordøyvegen avløser flere fergestrekninger. Mener du det er urimelig å se på samlet trafikkøkning?Tror du at de reisende på eksempelvis ...
@Terje SundsbøEg veit ikkje kva utgangspunkt du refererer til når du melder om kraftig auke.  Der var fleire fergestrekningar som vart ...
@Geir Ole SætremyrHva var utgangspunktet får ÅDT som ble lagt til grunn for bompengene på Nordøyvegen – historiske fergedata eller nye prognoser?Tror ...
@Terje SundsbøKva ÅDT meiner du må inn i regnestykket? Og kva blir bompengesatsen i gjennomsnitt? Husk kva Klimautvalet skreiv i sin rapport. ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse